Bekijk originele versie: BMW R1200RT ervaringen e.d. Deel 15

Probleem opgelost om de diverse boutjes te sorteren :+

[Afbeelding: 64FB4DFB-63B6-4CCF-AEC4-56647296AC37.gif]
:?

wat goed van je !
quote:
abhteh schreef op 12 april 2018 @ 18:58:
Probleem opgelost om de diverse boutjes te sorteren :+

[afbeelding]

Je hebt ze allemaal op de juiste plaats vastgeschroefd zodat je ze altijd weer terug kunt vinden?

Niet?

Je zeeft ze naar grootte?

Ook niet?

Pfff, ik mag denk ik nog maar 1x raden.... :+
Kleine boutjes op het kleine fietsje enz ............ :)
Ik snap het .......

[Afbeelding: 43.jpg]
Voor degene die misschien een Comfortscherm zoeken voor de R1200RT LC:

Verkocht!
De navigator VI maar weer eens op Sidney gezet. Nadat het bellen via Siri en Sena 20S enige tijd werkte, is het nu weer hommeles. Vandaag testje gedaan, bellen via Navigator VI lukt wel, hoewel er zodra de telefoon overgaat een foutmelding in beeld komt: “geen adressen geladen, bellen mislukt”, maar dus wel.

Wat ik mij afvraag: zou het theoretisch en technisch mogelijk zijn om een Navigator VI houder met Wonder Wiel te retrofitten op een Pre-LC RT? Zo ja, zou het dan ook mogelijk zijn om boord computer data af te tappen, op RooS zie ik dan van allerlei data op het nav schermpje, data die Sidney vast ook ergens heeft (zoals bijv huidig verbruik)...

Morgen met de audio aan de gang, muzak kon ik nu alleen van het SD kaartje in de navigator spelen, daardoor geen FM audio waarschuwingen. Vaste flitsers doet de Nav VI wel melden in beeld en geluid...

Claire heb ik met moeite de mond gesnoerd. Ze praat me te vaak door de muzak heen. Raadselachtig: beroerde kwaliteit van stem geluid terwijl de muziek kraakhelder doorkomt uit hetzelfde kastje...

File info nog steeds volkomen onzinnig... vandaag minimaal 17 minuten oponthoud gehad volgens de Navigator op Smartlink, geen langzaamrijdend voertuig gezien...

Kortom: ik zie nog wel wat verbeterpuntjes.
Zooow... :W

Ook weer us-ff van de paRTij. Want maaaaanden geen motor gereden tenslotte.
Ook nix gesleuteld, en verder ook geen update's.

Eigenlijk een hoop nix, zeg maar.

Nog wel tussen neus en lippen door bezig geweest om zo'n hooligan MV Agusta Brutale 800 naar de Lage Landen te halen, maar..., vanwege het ontbreken van een document, ook dat maar laten zitten.

En aan dat soort acties verder ook geen aandacht meer geschonken.

Maar..., vorige week zomaar het eerste toertje dus.
Want eindelijk normale temperatuur, en ook nog een keer gortdroog.

...en ook dat laatste was bijna wennen... ;)

Broodjes mee.
Gekoelde frisdrank mee.
Warme koffie mee.
Banaantje mee.

Daags van te voren het toerwonder al afgestoft, en 'vandaag' dan maar eens wat kakelverse 102-benzine.

Naar vrouwlief toe : 'waar wil je heen ??..., bos, water..., zeg het maar...'

'Doe maar bos, water is nog fris !'... :Y

'OkÚ, prima...' :t

Er wordt daarom wat in de Garmin gerommeld, en via kronkels en bochten naar de Holterberg.

Bergje doen.
Boslucht snuiven.

De Garmin weer een slinger geven, en nu via kronkels en bochten naar Deventer. Want pauze doen langs het water.

Frisdrank.
Banaantje.

De laatste duw tegen de Garmin voor vandaag, geeft een bochtige route naar huis aan.

En zo rolt er zomaar een (circa) 250 kilometer onder rubbeRTjes door.
Prima te doen !

Nix ff wennen ofzo.
Gewoon zitten, gasgeven, en vrolijk zijn.

En toch 1 opmerking..., en dat is een vreemde..., want aan de PolaRT is niets veranderd de afgelopen maanden.
En toch is de (voormalige) smeu´gheid uit het schakelen... :$

Als in : gewoon duidelijk meer kracht nodig bij het opschakelen dan voorheen. Denk ik. Of ik ben het verleerd, dat kan ook natuurlijk..., maar die kans acht ik zo goed als te verwaarlozen... ;)

Wel ff iets om goed in de gaten te houden... B|

Maar..., de persoonlijke aftrap van 2018 is achter de rug dus... :]

Eerste stop.

...eerste stop ; tafelkleedje, koffie en een broodje...
[Afbeelding: i-hJxZV76-XL.jpg]

[Afbeelding: i-Z6PW3P2-XL.jpg]

[Afbeelding: i-xDLVDfJ-XL.jpg]

...Persoonlijke Standaard Uitrusting... ;)
[Afbeelding: i-DwkvcZD-XL.jpg]

...eh..., ja sorry..., PolaRT is still going strong..., jaar 7 alweer...
[Afbeelding: i-wKL4njk-XL.jpg]

Tweede stop. Ergens langs het water..., en daar waar je verder kon via een zandpad. Hmmm..., omkeren maar ff, en dan aan de andere kant van het water langs, want daar (wel) asfalt.

Een K1600GT rijder dacht er anders over..., want die hobbelde dat zandpad wel over... :+

...toch hier maar even omdraaien dan, want geen behoefte aan een zandpad...
[Afbeelding: i-94WzP24-XL.jpg]

[Afbeelding: i-XMW4TL8-XL.jpg]

[Afbeelding: i-SVz26mK-XL.jpg]

Derde stop in Deventer. Niet helemaal het plekje waar ik wilde zijn, maar dat had dan weer alles te maken met de mega-drukte in de binnenstad, afgezette wegen, en een 'van brug tot brug loop'

...oh..., van brug tot brug loop in Deventer..., nou..., dan maar pauze bij de nieuwe spoorbrug...
[Afbeelding: i-m52XrDZ-XL.jpg]

...daar waar ook een stukje van de oude spoorbrug staat... :/
[Afbeelding: i-6Z3M7JP-XL.jpg]

[Afbeelding: i-CdNdQzz-XL.jpg]

...oud versus nieuw..,
[Afbeelding: i-4fxJt4k-XL.jpg]

[Afbeelding: i-rbNthfs-XL.jpg]

...en weer op huis aan..., oh..., een app-je van een klant..., hmmm..., toch maar even beantwoorden dan... :/ :/
[Afbeelding: i-vx43xfX-XL.jpg]

...en via de binnenste-binnenlanden achter Staphorst, rollen we dan zomaar weer terug...
[Afbeelding: i-wfG9BZn-XL.jpg]

Klaar weer.
Het begin is er... ;)
Nog ff gevoeld met het ritje gister op Sidney, maar het schakelen zowel op als neer gaat echt belachelijk makkelijk. Hooguit van 1 naar 2 dat ik frutseltje meer kracht moet zetten omdat ik anders in de N gas geef hetgeen wel enigszins belachelijk overkomt op de mede weggebruikers....

Met liefde mag je eens langskomen en een vergelijk voelen/ervaren... Fiets nagenoeg even oud met nagenoeg dezelfde kilometerstand.

Maar leuk weer eens een verslag van jouw hand hier te lezen!! Ik zou zeggen, ga zo door!
quote:
Jeroen1969 schreef op 16 april 2018 @ 00:23:
De navigator VI maar weer eens op Sidney gezet. Nadat het bellen via Siri en Sena 20S enige tijd werkte, is het nu weer hommeles. Vandaag testje gedaan, bellen via Navigator VI lukt wel, hoewel er zodra de telefoon overgaat een foutmelding in beeld komt: “geen adressen geladen, bellen mislukt”, maar dus wel.

Toen ik mijn Zumo595 vrijwel gelijk aan de Nav VI meen ik...? net had, was er ook 'gedoe' met bellen. Mijn oplossing: iPhone eruit, Android erin. had toch al een hekel aan die Appel En de fone niet meer op de Sena gekoppeld maar alleen aan de Zumo. En die vervolgens aan de Fone. Ik moet zeggen; werkt feilloos. Zumo weet ook soms waar ik heen wil, zonder 'm dat te vertellen. Als ik eind van de dag in Gouda op de fiets stap geeft 'ie aan hoe lang het naar huis is en welke vertraging ik kan verwachten. Die verkeersinfo is bij mij over het algemeen prima, alleen snapt Zumo niet dat ik op een fiets zit... dus de vertraging die 'ie berekend loopt meestal heel snel terug zo door de file heen }) en hij trapt er elke keer weer in.... :Y
Ik ga dat ook maar eens doen, iPhone alleen aan de Navigator. Op dit moment is Andro´d voor mij nog net ff een stap te ver. Poosje geprobeerd met een Sony, maar heel erg blij werd ik er dan weer niet van. Hoewel ik eigenlijk ook een tikje kriegelig wordt van Apple omdat ze naar mijn smaak belachelijke prijzen vragen.
Hallo heren RT rijders.
Mag ik om advies vragen?
Is er iemand van jullie die op een R1200RT rijdt en nadien een radio-systeem heeft laten inbouwen?
Zoja, was het de moeite waard en wat zijn jullie bevindingen over dat radio-systeem?
Hoor graag de ervaringen.
Vr gr
Vandaag een giro door Toscane gedaan.

Schitterende wegen met Belgisch asfalt.
Gelukkig heeft de tijdelijk tot onze beschikking staande 500c daar geen moeite mee.

© 2001-2018 Motor-Forum