Bekijk originele versie: Alles over motorbanden Deel 7

Iemand hier ervaring met Anakee Wild, of moet ik daarvoor naar het offroad topic?

Door midlifecrisis op woensdag 05 april 2017 21:18

quote:
Sppak schreef op 05 april 2017 @ 14:04:
Als ik me goed herinner, dan staat er in mijn boekje, dat de B-King op 2,7 en 2,9 moet staan. Dus ik zat zojuist met verbazing de lagere waarden van hier te lezen. Ik zal het vanavond nog eens even checken.

Dat zou natuurlijk meteen een verklaring kunnen zijn voor het cuppen aan de voorzijde. Ik merk wel, dat als ik lager dan die 2,7 zit, hij dan meer lijkt te glijden.

Die lagere waarden waren voor een supersportfiets met bijbehorende banden, beiden van de laatste generatie, een wezenlijk verschil.
quote:
lennart0r schreef op 05 april 2017 @ 16:01:

[...]

Ik weet vanuit de motoplus reviews dat de adviesspanning voor de circuittest 2,5 en 2,8 was van de Metzeler M7 RR. Ik heb begrepen dat er in de KTM rc cups met wat lagere spanningen wordt gereden (maar nog altijd boven de 2 bar). Zelf heb ik niet uitvoerig getest, maar de laatste keer op Assen gereden met 2,3 voor en achter wat gewoon goed beviel en een goed slijtagebeeld gaf.

Een M7 is een sportband en gaat in het rijtje 2.5/2.9. 2.2/2.5 is voor de zachtere straatbanden.
Ik lees in de OP dat 2,5/2,9 vrij normaal is voor sport/tourfiets en straatverbruik.

Vervolgens staat er: "Wanneer je een lang stuk snelweg gaat rijden, is het de moeite de spanning in je band te verhogen met 0,2-0,3 bar. Dit verlaagt het verbruik en vermindert de slijtage, waardoor je niet met 'vierkante banden' aan komt. "

Ik rij met mn TDM haast uitsluitend snelweg kilometers op het moment. Betekent dat de druk verhogen naar 2,7 en 3,2?
Gevoelsmatig lijkt dat namelijk erg hoog.
quote:
Ytje2Wheels schreef op 05 april 2017 @ 19:02:
Iemand hier ervaring met Anakee Wild, of moet ik daarvoor naar het offroad topic?

Best stoer bandje :)
[Afbeelding: michelin-anakee-wild-360_tyre_360_small.png]

Weet niet of iemand hier er ervaring mee heeft. Gaat hier meestal over de meer straatgerichte banden maar het is natuurlijk ook maar net welke vragen aangedragen worden.
Hallo Banden experts. Ik rijd op een Honda NTV650. De voorband is aan vervanging toe. Ik heb er nu een Pilot Road 4 op liggen en die is na 10.000 km op. Ik zat nu te denken aan Michelin Pilot Street. Hoe verhoudt de grip op nat wegdek en de levensduur zich met de PR4?
Alvast super bedankt voor de hulp.

Hoi,
Aad.
Let dan op dat je de Pilot Street Radial neemt. Ik heb die sinds kort op m'n CB-1 en kan er nog niet heel veel zinnigs over zeggen behalve dat een setje nieuwe banden sowieso fantastisch aanvoelt ten opzichte​van versleten banden :)

Door Super Blackbird op vrijdag 07 april 2017 13:11

quote:
adrinalino schreef op 06 april 2017 @ 20:54:
Hallo Banden experts. Ik rijd op een Honda NTV650. De voorband is aan vervanging toe. Ik heb er nu een Pilot Road 4 op liggen en die is na 10.000 km op. Ik zat nu te denken aan Michelin Pilot Street. Hoe verhoudt de grip op nat wegdek en de levensduur zich met de PR4?
Alvast super bedankt voor de hulp.

Hoi,
Aad.

De achterband heeft een te lage snelheidscodering voor jouw motor.
Als je wilt bezuinigen t.o.v. de huidige MPR4 kan je beter een ander bandensetje kiezen.

Denk er wel even om dat Michelin nu op een set MPR4 30 Euro teruggeeft (via de officiŽle Michelin-dealer). Dat maakt ze weer flink goedkoper.
Pilot street radial is gewoon in H te krijgen.

Door Super Blackbird op vrijdag 07 april 2017 17:57

quote:
lennart0r schreef op 07 april 2017 @ 14:45:
Pilot street radial is gewoon in H te krijgen.

Laat maar zien dan.
Ik ben Michelin motorbandendealer, en volgens Michelin is deze niet leverbaar.
Alleen de 150/60-17 of dus de 150/70-17 in de S-codering.
Maar mogelijk weet Michelin zelf niet wat ze verkopen? :+
Wat is het verschil tussen Pilot street en Pilot street radial?
En wat voor setje zou je me aanraden? Ik vind 10.000 km echt te weinig.

Alvast bedankt,
Aad.
Bestaat er een site waar de levensduur van banden gegeven wordt? Er zit nogal veel verschil in.
Mitas E07 > 25.000 km
Anakee 3 > 30.000 km
PR4 > 10.000 km

Hoi,
Aad.
Langere levensduur is kort door de bocht ( :+ ) minder grip.

En 30K met een anakee 3? :X
quote:
MasterTommy schreef op 07 april 2017 @ 21:37:
Langere levensduur is kort door de bocht ( :+ ) minder grip.

En 30K met een anakee 3? :X

Welkom op het motorforum!
De levensduur van de Anakee heb ik van Internet dus daar kan ik niet voor instaan. Ik word graag gecorrigeerd. De PR4 en E07 heb ik uit eigen ervaring. Ik ben een rustige tourder. De motor is mn enige vervoermiddel en ik heb geen zin om 2 x per jaar mn banden te vervangen.
Welke 110/80-17 band zou het wat langer uithouden?

Hoi,
Aad.
quote:
Super Blackbird schreef op 07 april 2017 @ 17:57:

[...]

Laat maar zien dan.
Ik ben Michelin motorbandendealer, en volgens Michelin is deze niet leverbaar.
Alleen de 150/60-17 of dus de 150/70-17 in de S-codering.
Maar mogelijk weet Michelin zelf niet wat ze verkopen? :+

Op de Nederlandse website: http://motorfiets.micheli...n-pilot-street-radial#dim net niet helemaal precies in de juiste afmetingen voor de ntv650 te krijgen, maar wel in 110/70 en 150/60. Beide ťťn stapje minder hoog zou geen probleem moeten zijn toch? Helemaal met 'moderne' bandenspanning.

En ff naar buiten gelopen om een foto te maken:
[Afbeelding: IMG_20170408_103025.jpg]

Door Super Blackbird op zaterdag 08 april 2017 18:10

quote:
adrinalino schreef op 07 april 2017 @ 21:06:
Wat is het verschil tussen Pilot street en Pilot street radial?
En wat voor setje zou je me aanraden? Ik vind 10.000 km echt te weinig.

Alvast bedankt,
Aad.

Diagonaalbanden of radiaalbanden.

Michelin Pilot Activ, Conti RoadAttack 2, of Bridgestone BT45.
Het verschil in levensduur wat je zegt te constateren tussen de diverse banden klopt echt niet, dan is er iets mis. Hoe goed/slecht is de vering? Als deze de band niet op de weg kan houden is een band snel versleten.

Door Super Blackbird op zaterdag 08 april 2017 18:15

quote:
lennart0r schreef op 08 april 2017 @ 10:31:

[...]

Op de Nederlandse website: http://motorfiets.micheli...n-pilot-street-radial#dim net niet helemaal precies in de juiste afmetingen voor de ntv650 te krijgen, maar wel in 110/70 en 150/60. Beide ťťn stapje minder hoog zou geen probleem moeten zijn toch? Helemaal met 'moderne' bandenspanning.

En ff naar buiten gelopen om een foto te maken:
[afbeelding [snelkoppeling]]

Of het wel of geen probleem is doet niet ter zake, de banden zijn niet leverbaar in de juiste maat/snelheidscodering. En dan zou ik eerder kiezen voor de juiste banden van een ander model dan te gaan lopen klooien met de verkeerde bandenmaten.
quote:
Ytje2Wheels schreef op 05 april 2017 @ 19:02:

Ik heb een set Anakee Wild al binnen maar die gaan er pas in juni op. Ik heb een aantal allroadtrainingen staan en wil ze daarvoor gebruiken. Ik zal er een test van schrijven voor Testmotor.nl Ik gok dat deze eind oktober op de site zal staan.
Ik ben opzoek naar nieuwe banden voor mijn FZ8. Nu zitten er BT021 onder en die geven mij geen prettig gevoel.
Rij eigenlijk zelden snelweg en gebruik de motor alleen met droog weer.
Ik rij nog niet zo lang en zoek een band die mij veel vertrouwen geeft en makkelijk stuurt.

Dit is mijn shortlist tot nu toe:

Bridgestone T30 Evo
Conti Road Attack 2 Evo
Dunlop Roadsmart 3
Metzeler Roadtec 01
Pirelli Angel GT

Graag advies en vooral de plussen en minnen van de genoemde banden of moet ik naar een hele andere band gaan kijken.
quote:
Super Blackbird schreef op 08 april 2017 @ 18:15:

[...]

Of het wel of geen probleem is doet niet ter zake, de banden zijn niet leverbaar in de juiste maat/snelheidscodering. En dan zou ik eerder kiezen voor de juiste banden van een ander model dan te gaan lopen klooien met de verkeerde bandenmaten.

We waren langs elkaar heen aan het lullen: jij had het over die specifieke maten, ik over de pilot streets in her algemeen. Of je af wil wijken van de frabrieksmaat kwa banden is inderdaad een andere discussie waar jij waarschijnlijk het beste antwoord op hebt.
Hoi, hoi, ik lees hier pas mee dwz vanaf deeltje 7. Zijn maar 2 pagina's dus dat schiet lekker op.
Ik heb van 2003 tot 2012 FZS 1000 gereden en altijd Bridgestone setje tot volle tevredenheid. :Y
Daarna nieuwe Tiger 1050 daar zat af fabriek Michelin PIlotroad 1 op terwijl de 3 al leverbaar was. :?
De Pr1 heb ik lek gereden in ItaliŽ, vond ik niet eens zo erg was niet mijn band, vervolgens Pr3 gemonteerd en vond ik net zo beroerd, had in de bocht een doorkantel momentje en haarspeldbocht uit(omhoog of omlaag) regelmatig een uitbreekmomentje. Uiteindelijk hou je er rekening mee maar elke keer toch ff een schrik effect |(
Toen de Conti road attack evo 2 gemonteerd. Dat was voor de Tiger 1050 (en mij) de beste combi.

Nu heb ik vorig jaar de nieuwe Kawasaki Versys 1000 gekocht. En daar zitten de Bridgestone T30 op. Op zich fijne bandjes maar met nu 5500 km vind ik ze al behoorlijk versleten. Heb ik de pech dat bij kawa de interval onderhoudsbeurten om de 6000 kilometer zijn :(
Nog paar ritjes deze maand te gaan en ik kom over die 6000. Heb dus halverwege mei een onderhoudsbeurt gepland en laat meteen de T30 vervangen voor een setje Pirelli Scorpion trail 2. En een nieuw voetstepje want met de T30 heb ik die wel aan de grond gekregen :]
Zal mij benieuwen hoe de Pirelli's bevallen als het gaat om de rij eigenschappen en zeker de slijtvastheid.
Vraagje aan de (banden) experts hier:

Ik heb een set Dunlops Sportsmart 2 .
Steeds merk ik als ik de spanning van de voorband verlaag dat de motor beter stuurt naar mijn persoonlijke wensen. ( straatgebruik )
Eerst had ik gewoon de gebruikelijke spanning van 2.5
Daarna 2.3
Maar nu gereden met 2.1 !
En dat rijdt perfect !!!

Nu begrijp ik heel goed dat:
De slijtage toeneemt.
Het verbruik ietsje hoger kan zijn.
En eventueel beetje eerder cuppen.

Maar is het verder verantwoord ?
Weet dat de Dunlops met lagere spanning af kunnen.
Maar tot hoe ver kun je gaan zonder gekke dingen ?

Type motor vermeld ik even niet.
Laten we zeggen : alles kwa maat aan de sportieve kant.😊
Minder spanning beter sturen ???

Ik ben heel benieuwd naar het antwoord van de experts.

Door Super Blackbird op maandag 10 april 2017 12:28

quote:
Stekeldoos schreef op 09 april 2017 @ 08:35:
Ik ben opzoek naar nieuwe banden voor mijn FZ8. Nu zitten er BT021 onder en die geven mij geen prettig gevoel.
Rij eigenlijk zelden snelweg en gebruik de motor alleen met droog weer.
Ik rij nog niet zo lang en zoek een band die mij veel vertrouwen geeft en makkelijk stuurt.

Dit is mijn shortlist tot nu toe:

Bridgestone T30 Evo
Conti Road Attack 2 Evo
Dunlop Roadsmart 3
Metzeler Roadtec 01
Pirelli Angel GT

Zit hier ergens een vraag in verstopt? Ik kan hem namelijk niet vinden...... :+

© 2001-2017 Motor-Forum