Bekijk originele versie: Het Grote BMW Navigator VI topic deel 1

Nee ik heb geen idee en ik heb het ook.
Ik erger me er ook aan.
Uiteindelijk had ik een tijdje gelden een keer op ja gedrukt en er veranderd eigenlijk niets.
En het staat sowieso los van het symbooltje, daar kan je van alles voor kiezen bij de instellingen.
Het gaat meer om de routering als je bijv. kiest voor een omweg enz.
Ik snap alleen niet dat een navi die gemaakt is voor een motor je iedere keer lastig valt met de vraag of ie auto instellingen moet gebruiken.
Bij mij veranderd het symbooltje wel als ik "Ja" klik, de route voorkeur dan weer niet (bochtige wegen). M.a.w. ik heb er niet zo veel aan, die mededeling elke keer als ik de motor opstart.

Wel een lichtpuntje: de verkeersinfo blijkt beter te gaan kloppen! Onderweg naar huis kreeg ik van het apparaat het advies om te rijden, want de N234 zou zijn afgesloten. Eigenwijs als ik was (want: geen gele borden gezien met "Omleiding", ik toch de kortste weg genomen. Even later verteld het ding me waarom de N234 is afgesloten:
[Afbeelding: Nav6OngevalA.jpeg]

En verdomd, een halve kilometer verder (het bericht kwam eerder, maar rijden en fotograferen is een dingetje dat ik niet echt durf):
[Afbeelding: Nav6OngevalN.jpeg]
Ik heb een harde reset gedaan en joehee, hij start niet meer te pas en vooral te onpas weer op. Gaat nu plm 1500 km goed!

De verkeersinfo: vgl met waze is het nog steeds matig. Ik heb waze vaak op m'n telefoon op het stuur er naast zitten.
Die harde reset, is dat met de vinger in de rechter onderhoek van het scherm bij het opstarten?

Ik heb Garmin gevraagd of zij iets van dit probleem weten, nog geen antwoord gehad. Nu is het ook zo als ik op het pontje sta, motor ff uit doe en dan weer opstart, huppakee, het eerste dat ie vraagt: "overschakelen naar automobiel modus?"....

Verder doet iet het dan weer wel goed. Zeker nadat ik de routes bouw met de tips van MrGPS in zijn video cursus...
Antwoord gekregen van Garmin: unit omruilen. Zojuist gedaan, bij Van Harten in Amersfoort hebben ze eerst software versie 4.7 er op gezet (toen begon met mijn vorige unit het gedoe). Nieuwe unit met software versie 4.7 op de RS gezet, geen gedoe meer met "Overschakelen naar automobiel modus?".
Het is bij mij weggebleven na een harde reset. Dus ik ga nog even niet mekkeren bij de dealer.
Het loopt bij mij wel goed met het ding op het moment. Ik mis alleen wel veel meldingen van snelheidspalen. Vaak wel van palen die al jaren weg zijn, maar niet van palen die er inmiddels ook al weer meer dan een jaar staan.

Van het weekend heb ik het ding eens een rondrit laten maken nadat ik bij te vermijden de snelweg en autoweg had aangevinkt en voorkeur voor bochtige wegen. Dan kies je een afstand of een tijd en dat gaf echt wel een aardige route. Beter dan ik verwachte na de recensie van Hans, mrgps.
Dat rondrijden heeft mij ook al een paar leuke ritjes opgeleverd. En Mr.GPS was niet zo onder de indruk van het knopje "Om vlaggetje heen" rijden, maar toen ik onlangs "ff snel" een deel van de route had verbouwd en vergeten was (zoals het wel zou moeten) om de ligging van alle puntjes even 1 voor 1 netje te controleren en de puntjes dus soms net te ver van de weg lagen EN ik ook nog vergeten was om ze allemaal eventjes nog "zacht" te maken, was dat knopje toch wel bere handig.

Enfin, ik was wel wat teleurgesteld dat de situatie bij de A1 en A6 (Muiden) nog altijd niet klopt in NTU.2018.20. Had ik doorgegeven aan Garmin, kreeg een mailtje terug met een link naar een Fout rapportage Pagina.(<-Klik)

Heb het daar in gevuld, mag er dan hopelijk van uit gaan dat in NTU.2018.30 het wel gaat kloppen. Het verbaast met trouwens dat het nog altijd niet klopte, nog voor NTU.2018.10 was de weg opgeleverd zoals nu. Nogal wat landelijke belangstelling ook, wegens dat verplaatsen van die spoorbrug daar (centimeter voor centimeter).

Mijn Navigator VI doet het weer naar behoren (mag ook wel, unit is nu pas een maandje oud). File informatie is nog altijd zo-zo. Buienradar doet het dan weer wel en dan weer niet....
Iemand hier ervaring met het volgende..

ik heb de recentste kaarten op de nav 6 maar bij het van belgie naar frankrijk rijden was frankrijk "leeg"
Na wat gepruts in het hotel (weet niet eens meer hoe) had ik dan wel weer de kaart van frankrijk im verder te kunnen rijden. Echter van frankrijk naar spanje weer zelfde gezeik :x details laat ie niet zien en de wegen ook niet... das verdomd lastig route volgen

Heb hier met de 550, 660 en zelfs een tomtom 450 nooit last van gehad.. maar dit dure kreng weet mn geduld wel te tarten :x
Sinds de vorige update is de kaart in tweeŽn gedeeld. Noord en Zuid. Zuid is Frankrijk, Spanje enz. Noord is nog incl Duitsland. Het lijkt er dus op dat Zuid niet of niet goed is geÔnstalleerd. Heb je die wellicht op een SD kaartje gezet dat disfunctioneert?
Ik heb dit probleem niet met de VI maar wel met de V van mn lief gehad. Zuid stond op kaartje dat defect was...
quote:
Sphyrnidus schreef op 11 september 2017 @ 10:24:
Sinds de vorige update is de kaart in tweeŽn gedeeld. Noord en Zuid. Zuid is Frankrijk, Spanje enz. Noord is nog incl Duitsland. Het lijkt er dus op dat Zuid niet of niet goed is geÔnstalleerd. Heb je die wellicht op een SD kaartje gezet dat disfunctioneert?
Ik heb dit probleem niet met de VI maar wel met de V van mn lief gehad. Zuid stond op kaartje dat defect was...

Ik heb ze op de navi zelf staan.. idd 2 bestanden. Maar kan nu helaas niet controleren of dus die zuid file corrupt is :x

© 2001-2017 Motor-Forum