Nadat ik wat meer tijd nodig had voor mijn Yamaha en andere Honda is er weer tijd voor de VF.
Het plan was om kleppen te gaan stellen en als toch alles los was om alles is goed te controleren. Dus eerst de tank eraf en dan werkt toch de OFF stand niet helemaal goed. Drupt nog een beetje door nadat die op OFF staat. Geen ramp opzich. Alles ging redelijk soepeltjes los. De kleppendeksel was er ook zo af te tillen zonder eerst erop te rammen met een rubberen hamer. Wel veel dingen tegen gekomen die ik ga vervangen.
Nokkenassen waren in redelijke staat behalve de nok van cilinder 1 bij de uitlaatkant. Die had toch wel wat groeven. Dat is dus een tegenvallertje. Ik heb er een foto bij zitten, misschien iemand die tips heeft hiervoor?
[
Afbeelding: 2iqmx54.jpg]
Frame vertoont een beetje oppervlakkige roest, dit zal waarschijnlijk opschuren en bij spuiten worden.
[
Afbeelding: 2mm7o01.jpg]
Luchtfilter eraf. Luchtfilter zag er nog goed uit.
[
Afbeelding: f06dxu.jpg]
Er zit een 130/90-18 achterband onder. Origineel is dat 130/80-18 als ik het goed heb. Dit in combinatie met niet zon frisse achterveer heeft lopen happen in de zwarte achterkap. Bandje is toch zo goed als op dus dan kan er een 130/80-18 onder. Ik heb nog een achterveer liggen, dus kijken of die beter is.
[
Afbeelding: 25zth76.jpg]
De bougies zien er ook niet zo fris meer uit, ook 4 verschillende. Hier komen nieuwes in.
[
Afbeelding: 2u9s6r7.jpg]
Benzine filter heeft ook zn beste tijd gehad.
[
Afbeelding: 2q2r7nn.jpg]
Is dit het J slangetje wat jij bedoelde The Dutchy? Misschien dat er toch VD61 carbs op zitten?
[
Afbeelding: e827gi.jpg]
Goede nokkenas
[
Afbeelding: 262v1u9.jpg]
Slechte nokkenas
Er zitten kleine scheurtjes in de kleppendekselpakking, dus daar ga ik denk ik nieuwe voor bestellen. Zou ik dan gelijk nieuwe pakkingen bestellen voor de klepdekselbouten? Dan is alles weer fris.