Bekijk originele versie: MF Journalist: Lindstrands test - Zweedse motorkleding

Houtrust bij den Haag heeft het ook
Is deze test nu al gepubliceerd?
Ik ben me aan het oriŽnteren op een nieuwe jas, en vraag me af of lindstrands ook een gelamineerd membraan heeft?
Ik was de gelukkige die de test voor deze jas zou gaan doen. Helaas heb ik nog niks over deze jas kunnen schrijven. Ja, ik schaam me er een beetje voor! :$

Zoals ik al heb gemeld is mijn reis met deze jas afgebroken vanwege een schouderblessure.
(Peesschede-ontsteking door langdurig zelfde belasting. Bij mij dus veel motor-km's)
De planning was reis van ca 10.000km rondom de Oostzee via Rusland door naar het hoge noorden. Vanaf de Poolse grens ben ik terug moeten komen. Daarom geen mooie plaatjes van deze jas bij het monument op de Noordkaap. ;(
Pas sinds 2 weken zit ik weer op de motor. Zondag 450 toerkm's gemaakt met deze jas. :]
De pijn in de schouder is nog steeds iets voelbaar. Een langer tijdje winter-(motor-)rust zal me goed doen.
Op zich prima jas, maar toch wel kanttekeningen. Ik ga spoedig test op forum zetten. :P
Bedankt voor je reactie, maar is het een gelamineerde jas? edit: Sorry had daarstraks je reactie niet goed laten doordringen; klote van je ongeluk en beterschap met je schouder.
Ik kan alleen spreken voor mijn ervaringen.

Met gewone regenbuitjes blijft de jas prima droog.
Neemt geen water op. Loopt er gelijk weer af.

Ik heb in mijn afgebroken vakantie ook nog 1 dag gehad met 400km lang regen. Bij vertrek werd mij al door camping-beheerder gemeld dat het de hele dag niet droog zou gaan worden. Dat was wellicht een uitstekend test-moment geweest voor deze jas. (en ook voor mijn BŁse-broek) Toch heb ik 's morgens bij vertrek mijn regenpak aangetrokken. Onderweg zelfs zo erg regen dat ik bij een tankstation gestopt ben. Aan eind van de dag uiteindelijk alleen enkel druppies bij mijn hals naar binnen gelopen.
Droog gebleven is wrs vooral verdienste van regenpak.....?

Mijn Goretex handschoenen zijn bij de genoemde regen ook (aan binnenzijde) droog gebleven, maar daar had de handschoen zich helemaal volgezogen met water.
Mijn Goretex laarzen hebben nog niet 1 druppel doorgelaten, ondanks hele dag volle waterstraal van het voorwiel. Natte voeten vind ik vaak nog het ergste............

De mevrouw bij de receptie van het hotel kon niet geloven dat ik bij een hele dag zo hevige regen niet erger nat was geworden dan enkele druppels bij mijn hals.

Wat ik gevonden heb op internet vwb Lindstrands membraan. Drywayģ / Dryway+ģ
Een wind- en waterdicht functioneel membraan dat u droog houdt, ook als de buitenkant nat is. Als het te warm wordt aan de binnenkant, als u bijvoorbeeld een handvat- of zadelverwarming gebruikt, kan er toch vocht van buitenaf naar binnen dringen. De basiseigenschappen van de materialen zijn gelijk, maar Dryway+ is rekbaarder, wat van belang is voor knieŽn en zitvlak.

Als ik dit lees heeft het dezelfde eigenschappen als Goretex.
quote:
Erik109 schreef op 16 oktober 2017 @ 15:43:
Is deze test nu al gepubliceerd?
Ik ben me aan het oriŽnteren op een nieuwe jas, en vraag me af of lindstrands ook een gelamineerd membraan heeft?

Hoi Erik109,
het is geen gelamineerde jas maar heeft een Z-liner, het merk komt in februari 2018 met compleet nieuwe gelamineerde jas, inclusief Outlast en Thinsulate. Ze hebben wel gelamineerde jassen(oa de Amazonas) in het programma, wellicht zijn deze nog verkrijgbaar bij hun dealers.
Ben ook wel benieuwd naar de review van de broek. Wanneer kunnen we die verwachten?

© 2001-2017 Motor-Forum