Bekijk originele versie: Tmax DX 2017 Probleem

Beste forum leden.

Ik heb een Tmax DX met een acrapovic en een j.costa Pro Vario na het monteren van de vario gebeurde het volgende.
Regelmatig als je vol gas geeft rijdend of stilstaand lijkt het of de ontsteking de toerenverhoging niet kan verwerken en mist hij een paar vonken waardoor de motor even een sec wegvalt en dan weer terug komt het gebeurd niet elke keer maar wel regelmatig.

het is een raar iets was met originele vario niet.

ik hoop dat iemand me kan helpen of een idee heeft

vr gr ramon
J-Costa Pro is die nieuwe met ring die ik meen voor de krukas hoort te zitten... zit die ring er wel op ?
Misschien te lichte gewichtjes waardoor ie tegen de begrenzer aanloopt...
Het lijkt een beetje op het "probleem" bij mijn Honda PCX. Weliswaar geen ontsteking die niet kon volgen, maar een flinke verlaging in toerentallen bij wegrijden. Het voelde een aan alsof een schakelmotor in de 2e of 3e versnelling weg wou rijden. Na een paar tellen herpakte het motortje zich en was er niet meer aan de hand. Probleem trad alleen op bij weg- of stapvoets rijden.
Ik heb de koppeling voorzien van nieuw vet en probleem was over. Bij mijn PCX bevindt zich in de koppeling (achterste poulies) een afgesloten gedeelte voorzien van vet. In dit gedeelte zit de constructie die de poulie, met een schroefbeweging, uit elkaar beweegt.
Hierbij nog even wat ik bedoel met de 'Pro'

[Afbeelding: LcvMAD.png]
Sorry screenshot lukt even niet, kijk even hier voor het volle plaatje:
http://www.jcostavariator...nstructions/it530xrp.html

Heb je hem er trouwens zelf in gezet?

Cheers Jan
Ja ring zit daar en heb hem er zelf ingezet maar zit 100 procent goed
Begrenzer lijkt mij niet gewoon de 15,5 stiften en komt lang niet in rood gebied
En dan zou hij het altijd moeten doen.
Oké,

Normaliter is het uitgekiend spul.
JCosta levert gewoonlijk op maat af, met test op circuit enzo.
Overigens zal hij niet in het rood mogen komen, dat zou JCosta allemaal geregeld moeten hebben.
Zie ook FB....: https://www.facebook.com/search/top/?q=jcosta%20variators
Vraag anders ook eens naar de max. t.m.p. met standaard vario in het 2017 topic.

Dandev in "Yamaha T-max 530 model 2017"

JCosta Tmax 2017
[Afbeelding: image.php?di=L8R9]
misschien verslikt hij zich in de uitlaat en niet in de jcosta of een combi daarvan.

ikzelf zou sowiso gewoon met dat ding naar ruud gaan opnieuw afstellen op de testbank

meerdere voordelen je haald alle pk s uit je jcosta en de akra.

en hij staat qua lucht en benzine mooi op alles afgesteld.
verder dat hij dan ook gelijk een hogere top heeft.
quote:
sossa schreef op 24 juli 2017 @ 22:25:
misschien verslikt hij zich in de uitlaat en niet in de jcosta of een combi daarvan.

ikzelf zou sowiso gewoon met dat ding naar ruud gaan opnieuw afstellen op de testbank

meerdere voordelen je haald alle pk s uit je jcosta en de akra.

en hij staat qua lucht en benzine mooi op alles afgesteld.
verder dat hij dan ook gelijk een hogere top heeft.

Idd of even testen zonder luchtfilter deksel.
Ben je zeker dat de toerenteller mee kan volgen, toerental begrenzer kan je duidelijk horen.
Hou niet zo van de jcosta... koeling...
Inprinciepe moet de toerenteller kunnen volgen.
Want er veranderd verder niks speciaals aan de overvtenging.
Anders dan bij mjj dat ik de jcosta erop deed.
Daarna tandwielen veranderen op de gp dan verandert er ook significant wat .
De fabrikant heeft jier al naar gekeken.

In mijn geval kwam ook het toerental wel goed na afstelling op de bank met als bijgevolg hogere snelheid
Wie is Ruud en waar vind ik die beste man
Heb ruud gevonden alleen wisten ze niet of ze in de ecu konden komen want is euro 4
@ Tmax DX..is jouw probleem ondertussen opgelost ??
Danny

© 2001-2017 Motor-Forum