Bekijk originele versie: Remcapaciteit verbeteren van Blackbird+EMLGT2001

quote:
Icul8r schreef op 19 februari 2018 @ 23:13:

Nog steedsd wel geinteresseerd in de uitleg waarom je bij zuigers aan beide kanten deze maar 1 keer mag meenemen in je berekening van de ratio remklauw vs rempomp :)

Dat zou ik ook wel willen weten. Je moet nog steeds delen door het oppervlak. Alleen de verplaatsing is de helft per zuiger. Maar voor de remkracht die je op het handel moet geven doet dat niet ter zake.

Ik zou zelf liever de ene remleiding op de voorste remklauw vervangen door een leiding vanaf de achterklauw. Gewoon omdat het schoner staat.
quote:
halflive schreef op 20 februari 2018 @ 12:50:

[...]

Dat zou ik ook wel willen weten. Je moet nog steeds delen door het oppervlak. Alleen de verplaatsing is de helft per zuiger. Maar voor de remkracht die je op het handel moet geven doet dat niet ter zake.

Ik zou zelf liever de ene remleiding op de voorste remklauw vervangen door een leiding vanaf de achterklauw. Gewoon omdat het schoner staat.

Dit laatste had ik graag gewild, maar past niet. Er is geen ruimte voor een dubbele Banjo aansluiting op de klauw. Zit te dicht op de velg namelijk.
quote:
Icul8r schreef op 19 februari 2018 @ 23:13:

Nog steeds wel geinteresseerd in de uitleg waarom je bij zuigers aan beide kanten deze maar 1 keer mag meenemen in je berekening van de ratio remklauw vs rempomp :)

Ik denk dat je alle zuigers moet meetellen in je berekening, anders gezegd: ik zou ook niet weten waarom niet.
Als je denkt ze niet te moeten meenemen in theorie, waarom zouden ze in de praktijk dan nut hebben?
...enige waar ik aan kan denken is dat krachten die tegenover elkaar staan er mogelijk deels (voor de helft) opheffen, maar ik ben geen natuurkundige :) Ik zal mijn schoonvader eens vragen, die is afgestudeerd natuurkundige...
Zo het eerste proefritje erop zitten en zeker niet ontevreden. Kan zoweer alle wielen blokkeren. Iets nieuws :-).

Kan zowaar nu echt met de voorkant remmen en waarschijnlijk meer dan met de achterkant. Doordat mijn voorrem alleen op het voorwiel zit, merk ik wel dat hij dijkt en een heel klein beetje scheef trekt, maar valt volgens mij heel erg mee. eigenlijk. Als ik de voetrem erbij pak is het prima volgens mij. De zx10 remhendel voelt echt super aan, dus dat is erg fijn.

Moet uiteraard nog meer kilometers maken, maar zeker goed voor de eerste indruk. Twijfel uiteraard nog of ik all the way zal gaan met de aangepaste remschijf van Mobec voor in de bak met de tweede remklauw :)

© 2001-2018 Motor-Forum