Bekijk originele versie: cb750 kz bout lagerkap uitlaatnokkenas gebroken

quote:
jaap43 schreef op 08 september 2017 @ 10:28:

[...]
DE kosten bij de Lidl zijn het noemen niet waard, dus je kan het altijd proberen. Lukt het ook hier niet mee dan kan je ze altijd nog gebruiken voor het soort schroeven uit het filmpje.

Die Lidl boren zijn 8 en 10mm, gaat idd niet lukken bij een M6 bout.
Ik lees hier vanalles over linkse tappen en uitboren. Is de bout (of is het een tapeind?) echt bij het deelvlak afgebroken, of enkel in de kap?

In het geval van dat laatste, haal gewoon de hele nokkenas eruit en koop een uitdraaier. Een keer uitschieten met boren en je bent helemaal klaar... De klepveren zullen je wel helpen met het losdrukken van de kap.
quote:
..Thijs.. schreef op 08 september 2017 @ 19:55:
Ik lees hier vanalles over linkse tappen en uitboren. Is de bout (of is het een tapeind?) echt bij het deelvlak afgebroken, of enkel in de kap?

In het geval van dat laatste, haal gewoon de hele nokkenas eruit en koop een uitdraaier. Een keer uitschieten met boren en je bent helemaal klaar... De klepveren zullen je wel helpen met het losdrukken van de kap.
Heel in het begin was al door TS aangegeven dat de bout gebroken is ca. 5 mm in het gat, dus er steekt niets uit.
In het gat van de lagerkap of het gat van de kop. Dat was mijn vraag ;).
gat v d kop
quote:

Wil hem er wel voor je proberen uit te halen.
Alleen moet je er dan wel mee naar maurik komen.
quote:
Sleutel schreef op 08 september 2017 @ 22:23:

[...]

Wil hem er wel voor je proberen uit te halen.
Alleen moet je er dan wel mee naar maurik komen.

Dat heb ik eerder gelezen.... :P :}
quote:

Dat is balen. Dan rest er niks anders dan uitboren of uit laten vonken.
quote:
MeanBlueMan schreef op 09 september 2017 @ 01:16:

[...]

Dat heb ik eerder gelezen.... :P :}

*D
@Sleutel: hartelijk dank voor het aanbod! En ik houd het zeker in gedachten. Maar ga eerst zelf een poging wagen, en kom erop terug als ik er zelf geen beweging in krijg.
Helemaal goed, met geduld kom je er wel :t
quote:
erikv2 schreef op 11 september 2017 @ 09:12:
@Sleutel: hartelijk dank voor het aanbod! En ik houd het zeker in gedachten. Maar ga eerst zelf een poging wagen, en kom erop terug als ik er zelf geen beweging in krijg.

:t

© 2001-2017 Motor-Forum