Bekijk originele versie: Nokkenas kettingspanner

Door DefensiveDriver op dinsdag 05 september 2017 06:09

Hi Gents,

Ik sta op het punt de nokkenaskettingspanner van een suzuki 1300 B king K8 te vervangen. (rammelt). Nu zie ik dat men de spanner moet ''activeren'' door een afdekbout te verwijderen en dmv een schroevendraaier de spanner naar binnen te drukken waardooor een circlip openspint en zo de spanner actief maakt, allemaal geen probleem. Het probleem echter is het feit dat deze afdekbout pal achter het frame zit (te weinig ruimte voor een normale inbus of zelfs bitje) en ik deze dus niet kan verwijderen.

Heeft iemand hier ervaring mee en wat adviseren jullie ? Zie foto's voor verduidelijking. Thanks !
[Afbeelding: Nokkenas kettingspanner]
Inbus sleuteltje inkorten? Meestal komen die dingen standaard bij allerlei meubels.
Je zou kunnen kijken of je hem aan de bovenkant dmv het spanblad een drukkie kan geven. Zo niet, blok voorover kantelen.

Door DefensiveDriver op dinsdag 05 september 2017 19:55

Heb zelf een inbusje gemaakt met alleen het bolkopje en een plat plaatje. Dat eerst eens proberen en anders idd blok kantelen maar liever niet....

Thanks guys!
maak even fotos van hoe het gelukt is, altijd leuk voor toekomstige sleutelaar!
quote:
DefensiveDriver schreef op 05 september 2017 @ 19:55:
Heb zelf een inbusje gemaakt met alleen het bolkopje en een plat plaatje. Dat eerst eens proberen en anders idd blok kantelen maar liever niet....

Thanks guys!

Waarom niet? Ben je waarschijnlijk minder lang mee bezig dan met klooien om die dop ertussenuit te krijgen.
Het is gelukt ! Met mijn zelf geknutseld tooltje net erbij kunnen komen. Tikje los en stukje voor stukje los gedraaid met het puntje van een platte schroevendraaier. De draad van het dopje was net kort genoeg om hem niet tegen het frame te laten komen voordat deze los was, dus mooi eraf gekregen. Spanner geactiveerd met een gebogen stukje rond. Daarna nog wat geprutst om het kapje in de eerste draadgang te krijgen. Eenmaal erop weer met het puntje van de schroevendraaier aangedraaid, vervolgens vastgedraaid met tooltje.

Thanks voor het meedenken !
Toch wel makkelijk een koningsas O-) O-)
:W
quote:
DefensiveDriver schreef op 07 september 2017 @ 21:57:
... De draad van het dopje was net kort genoeg om hem niet tegen het frame te laten komen voordat deze los was, dus mooi eraf gekregen. ...

Heeft Suzuki netjes ontworpen zo.. :9

© 2001-2017 Motor-Forum