Bekijk originele versie: YAMAHA SZR 660 [DEEL 6] super single still going strong

Heb de helft al afgeplakt :/ misschien helemaal afplakken

Vind t toch wel slecht eigenlijk dat een motor zo uit de fabriek komt en standaard te koud blijft. Italianen hé
quote:
Mophius schreef op 21 december 2017 @ 21:05:
Is er iemand die een oplossing heeft voor het niet warm worden van het blok? Zodra ik ga rijden komt de meter niet van zijn startpunt af maar zodra ik stil ga staan loopt hij netjes op. Lijkt me niet heel goed voor het blok als hij niet goed warm wordt.

Ik heb een flink aantal winters doorgereden met de SZR. Ik plakte uiteindelijk de hele radiateur af, al zou dat geen ene moer moeten uitmaken (en dat deed het ook niet). Want als het motortje koud blijft gaat de thermostaat als het goed is ook niet open. Dan stroomt er dus ook niets door de radiateur.
Hij blijft gewoon koud, niets aan te doen. Rustig aan met gas en toeren is de enige optie om je blokje te sparen.
of je bouwt het om en zet er een thermostaat van een fzr600 in. Wat meer werk (en weinig ruimte) maar dan heb je het structureel opgelost.
quote:
7samurai schreef op 29 december 2017 @ 10:08:
of je bouwt het om en zet er een thermostaat van een fzr600 in. Wat meer werk (en weinig ruimte) maar dan heb je het structureel opgelost.
Voor mijn Caviga Raptor (Suzuki TL1000S blok) zijn er thermostaten verkrijgbaar met verschillende temperaturen.
Dit jaar eentje laten monteren met een wat latere reactie temperatuur.
Het blok was daarna vijftien kilometer eerder op bedrijfstemperatuur. :9
quote:
Mophius schreef op 24 december 2017 @ 20:19:
Heb de helft al afgeplakt :/ misschien helemaal afplakken

Oh joh, aha.
quote:

Vind t toch wel slechtKarakter eigenlijk dat een motor zo uit de fabriek komt en standaard te koud blijft. Italianen hé :Y

Quote verbeterd. O-)
Nieuw topic, gemiste kans m.i. Had het ideale moment geweest om samen te gaan met het MZ Skorpion topic -O-

Door TwoWheelsAndAPonytail op woensdag 10 januari 2018 21:47

BRAAAAAAP!

Binnenkort die 1 pitter maar weer eens aan slingeren!

Door TwoWheelsAndAPonytail op woensdag 10 januari 2018 21:52

quote:
pinkpanter schreef op 24 oktober 2017 @ 22:13:
Ik ben blij dat onze foto van de meeting nog steeds gebruikt wordt,

die goede oude tijd.👍👍👍👍.

Tegenwoordig op de Tdm 850 en srad 750.

Hahah mooi hé!!!

Toen was ik nog een jong meisje. :') :/ MEHHHH!!!!
quote:
TwoWheelsAndAPonytail schreef op 10 januari 2018 @ 21:47:
BRAAAAAAP!

Binnenkort die 1 pitter maar weer eens aan slingeren!
Hey, heb je die nog bewaard. :t
quote:
TwoWheelsAndAPonytail schreef op 10 januari 2018 @ 21:52:

[...]

Hahah mooi hé!!!

Toen was ik nog een jong meisje. :') :/ MEHHHH!!!!
En de volgende tien jaar gaan nog sneller. :')
quote:
Tarwetijger schreef op 29 december 2017 @ 20:11:

[...]

Oh joh, aha.

[...]

Quote verbeterd. O-)

Ach daar heb je ook wel gelijk in. Mijn vader rijd nu op de yamaha fjr. Dat ding doet het altijd zonder gezeik, werkt perfect, makkelijk te bedienen, start met 1 druk op de knop ook al staat ie al een maand stil En je moet zijn blik eens zien als ik op de szr stap en weg rij, ik zie mijn vader niet vaak jaloers kijken maar een motor met meer karakter dan de szr ga je niet heel snel vinden
quote:
SZRobert660 schreef op 29 december 2017 @ 09:54:

[...]

Ik heb een flink aantal winters doorgereden met de SZR. Ik plakte uiteindelijk de hele radiateur af, al zou dat geen ene moer moeten uitmaken (en dat deed het ook niet). Want als het motortje koud blijft gaat de thermostaat als het goed is ook niet open. Dan stroomt er dus ook niets door de radiateur.
Hij blijft gewoon koud, niets aan te doen. Rustig aan met gas en toeren is de enige optie om je blokje te sparen.

Als ik me het goed herinner staat de thermostaat van de szr altijd een klein beetje open. En vervolgens gaat ie helemaal open bij de 78 graden (die van mij dan). Mijn thermostaat was kapot waardoor die altijd helemaal open stond. Maar zelfs dat ik hem nu vervangen heb word ie absoluut niet warm als je boven de 80 gaat rijden. Ik ga die radiator maar helemaal afplakken. En anders dan gaat mijn blokje maar niet zo lang mee.

© 2001-2018 Motor-Forum