Bekijk originele versie: Het heen-en-weer in de PyreneeŽn 2018

quote:
KingCoder schreef op 09 januari 2018 @ 14:36:
In principe wilde ik het wandelen beperken tot van de tent naar het toiletgebouw en terug :+

Dat is nu juist zo jammer!
Zie je vaker dat motorrijders niet verder dan 25m van hun motor vandaan komen.
Op de motor is heel veel moois te zien, maar soms moet je echt de 'bush' in, om prachtplekken te bereiken.
Daarom is het lopen dan niet erg! :9

Ik denk nog aan mijn bezoek aan de top van de Etna, of als genoemd de Ruta del Cares.
In Cares kwam ik terug bij de motor dat de laarzen bijna uit elkaar vielen. Helaas zijn veel flut-motor-laarzen dus niet bestand om iets verder mee te lopen dan tussen de pomp en de kassa. Daarom heb ik nu Daytona's gekocht, wel geschikt om een eind op te lopen. Kunnen evt. ook nog verzoold worden. :t
quote:
ufootje schreef op 09 januari 2018 @ 22:18:
dat was best nog wel een ritje, dus we hebben de motoren op de parkeerplaats gezet.

Is daar wat beweging? Dacht ergens gelezen te hebben dat die parking betalend is? Dus bewaakt?
de parkeerplaats is niet bewaakt, en is gratis.
ik had het idee dat de motoren daar prima veilig staan.

inderdaad als je gaat wandelen zie je zoveel meer.

De Congost Mont Rebei is de meest indrukwekkende natuurgeweld wat ik ooit gezien heb!
ik ben zelf ook niet zon overtuigde wandelaar, en dit is prima te doen. in 2,3 uur zie je echt veel.

ik rij zelf met proarmy boots, die zijn geweldig op de motor en lopen ook nog eens prima.
Lopend zie je meer, daar ben ik wel van overtuigd. Maar de bochtjes zijn zo saai.
quote:
ScubaRider schreef op 10 januari 2018 @ 09:25:
Lopend zie je meer, daar ben ik wel van overtuigd. Maar de bochtjes zijn zo saai.

Mwa ik heb wel eens vele (vele) kilometers door een offroad landschap getokkeld met m'n KLX450 en ik zeg je dat ik dat te voet niet had kunnen doen
soms blijk je ergens vlak langs te zijn gereden

[Afbeelding: dr vlak langs.jpg]
quote:
ScubaRider schreef op 10 januari 2018 @ 09:25:

ik vermoed dat je de fotos niet goed bekeken hebt...

die wandelroute Mont Rebei is een uit de rotsen uitgehakte wandelroute, op sommige plekken niet meer een meter breed, zonder railing, op een paar honderd meter hoogte.
gelukkig hebben ze in de rotswand een metalen rail gemaakt, waar je je aan vast kan houden.

ehhh saai is het laatste woord wat in mij op komt!!
Precies zoals je het zegt: Een 'wandelroute'.

Op sommige plekken niet meer dan 1 meter, zonder railing op paar 100m hoogte............
Man, man, als je ooit ECHT in de bergen bent geweest, dan zie je dit pad als een 4-baans autobaan!
Trouwens, hoger in de bergen is er meestal geen pad. Als je geluk hebt zijn er cairns. (steenmannetjes)

Meer op hoogte in de bergen wordt het meestal erger. Gezien volwassen kerels trillend als een mietje.....
Bijv. een man die in een aan-elkaar-verbonden groep klom. Midden in de groep zat er 1 die zich van angst hevig vasthield aan een rots en echt niet meer van zijn plek te krijgen was. De gids die steeds rondom hem heen ging om zijn handen en voeten 1 voor 1 op de volgende plek te zetten. Je zal maar vastzitten aan zo'n mafkees. Als die valt neemt ie jou nog mee de diepte in...... Brrrrrr

Daarom klim ik het liefst alleen. Enkel op gletschers gekoppeld lopen ivm crevasses.(spleten)
precies, daarom is dit voor iedereen goed te doen, zelfs als je niet veel gewent ben.
Voor iemand het verkeerde idee krijgt; dit topic gaat over een MOTORTOERTOCHT

:+

© 2001-2018 Motor-Forum