Bekijk originele versie: Het grote olie topic - alle vragen over motorolie

Een olieproducent maakt geen verpakkingsmateriaal, dat kopen ze extern in bij een bedrijf die verpakkingsmateriaal maakt. Al zien de flessen er het zelfde uit, wil zeker niets zeggen dat de olie het zelfde is.
quote:
kevinblade schreef op 10 januari 2018 @ 12:03:
Een olieproducent maakt geen verpakkingsmateriaal, dat kopen ze extern in bij een bedrijf die verpakkingsmateriaal maakt. Al zien de flessen er het zelfde uit, wil zeker niets zeggen dat de olie het zelfde is.
Land van oorsprong Duitsland.
Ben er niet verder achterna gegaan welke raffinaderij. Alleen Rotterdam (proud to be) heeft er al vijf. :Y
Motor: Kawasaki ZX9R (1998)
Olie: Motul 5100 10w40

Afgelopen zomer een enkele keer gehad dat de koppeling op piekvermogen doorslipte, verder voelt de koppeling gewoon goed aan en heb ik er geen problemen mee. (Kabel is ook goed afgesteld). Nu vertelde iemand me dat het wel eens voorkomt bij 'wat oudere motoren', dat deze bij sommige oliŽn (volsynthese) dit wel eens kan gebeuren. Ik gebruik zelf Motul 5100 10w40 hier staat 'Technosynthese' bij, geen idee wat dat betekend.

Mijn vraag of iemand hier ervaring mee heeft en dit zou kunnen kloppen? Of wordt het dan toch naar de koppeling kijken?
quote:
Dafje1986 schreef op 13 januari 2018 @ 20:58:
Motor: Kawasaki ZX9R (1998)
Olie: Motul 5100 10w40

Afgelopen zomer een enkele keer gehad dat de koppeling op piekvermogen doorslipte, verder voelt de koppeling gewoon goed aan en heb ik er geen problemen mee. (Kabel is ook goed afgesteld). Nu vertelde iemand me dat het wel eens voorkomt bij 'wat oudere motoren', dat deze bij sommige oliŽn (volsynthese) dit wel eens kan gebeuren. Ik gebruik zelf Motul 5100 10w40 hier staat 'Technosynthese' bij, geen idee wat dat betekend.

Mijn vraag of iemand hier ervaring mee heeft en dit zou kunnen kloppen? Of wordt het dan toch naar de koppeling kijken?

Is half synthetisch
Ook maar weer eens olie ververst. :-)[Afbeelding: SAM_6137.jpg]
quote:
4strokerules schreef op 14 januari 2018 @ 22:41:
Ook maar weer eens olie ververst. :-)[afbeelding]

"Met de vlam in de pijp
Scheur ik door de Brennerpas
Met mijn 30 tonnen diesel
Ver van huis maar in mijn sas"
:P
quote:
RR. schreef op 14 januari 2018 @ 23:05: