Bekijk originele versie: Iphone en trillingen gevolgen?

Beste mede motormuizen,

Momenteel heb ik geen navigatie op mijn motor, hiervoor wil ik mijn iPhone gaan inzetten icm. een Ram mount. Nu hoor ik verhalen, dat een moderne telefoon slecht tegen hoog frequente trillingen kan, vooral de camera stabilisatie schijnt hier nogal moeite mee te hebben en dus defect kunnen gaan.

Zijn er mensen die negatieve gevolgen hebben ondervonden, van rijden met een smartphone als navigatie?

Misschien handig te vermelden, rij een 1 cilinder Aprilia Pegaso 2005. Dus van nature geen trillingsvrije motor ;)
Nope, gaat best goed, al twee jaar en 12000km met de zelfde iphone

Op een fireblade en een gsr,
Tijde geleden was er iemand die problemen had gekregen met de camera van z'n telefoon, doordat deze gemonteerd was op het stuur van z'n f650.

deze, Misschien heb je er wat aan: Telefoon op stuur motor

Zelf rij ik ook een ייncilinder en wanneer ik mijn telefoon als navigatie o.i.d gebruik zet ik deze het liefst in het doorzichtige vakje van mijn tanktas. Dit om problemen te voorkomen.
Voor de iPhone is er een app waarmee je de trillingen kunt meten.
Je kunt dan een beetje uitproberen waar de trillingen minder heftig zijn, waarschijnlijk in het midden van het stuur. Ik kan me voorstellen dat de trillingen heftiger zijn aan de buitenkant van het stuur.
Tot nu toe geen problemen gehad met een telefoon op een XT600. 600 CC eencilinder. Ook niet heel subtiel dus.
Mijn HTC was kaduuk na de eerste rit op m'n mono. De stabilisatie inderdaad. Daarna een goedkope robuuste Chinese telefoon gekocht puur voor de navigatie en nooit meer problemen.

Door superduc again op zaterdag 13 januari 2018 11:52

Ik gebruik een iPhone 4 op mijn harley als km teller , doet al jaren
Mijn vrouw en ik hebben beide problemen gehad met een Lumia 830 de motor: camera was kaduuk door trillingen. Nu heb ik een iPhone 6 in een RAM Mount. Afgelopen als navi gebruikt naar Zuid-Duitsland. Geen problemen.
oortje naar de gsm en gsm in je zak van je motorjas.
Heb je bluetooth op je gsm bluetoothoortjes
https://www.myxlshop.nl/j...voor-iphone-6-6-plus.html
Bedankt voor de antwoorden en tips. Kan dus eigenlijk alle kanten op.. duur grapje alleen, wanneer het blijkt dat het niet kan. Wellicht voor beter safe than sorry, alleen geluid icm. Bluetooth oordoppen, of dieper in de buidel en sparen voor een TomTom of een of ander Chinees dingetje.
Ik rij al jaren met een iPhone, wel elke twe jaar een andere, maar problemen heb ik nooit gehad. En ik rij 40-50k km per jaar..
Ja iPhone lijkt uit de verhalen wel het minst gevoelig voor schokken. Lees vooral Android telefoon met mogelijk problemen.
Ik ben geinteresseerd naar de mount voor de iphone die jullie gebruiken, mijn mount drukt precies op de knoppen links en rechts.
quote:
Smoffler schreef op 14 januari 2018 @ 16:55:
Ik ben geinteresseerd naar de mount voor de iphone die jullie gebruiken, mijn mount drukt precies op de knoppen links en rechts.

Ik heb een nep X-grip, zoals die van RAM maar dan een nepperd via Aliexpress. Gaat goed, maar wel opletten met knoppen.

Ik ga nu wat anders proberen. Ik heb een Otterbox case gekocht. Daar zat een holster bij voor aan je broek. Nu hang ik dat nooit aan mijn broek. Dus de klem heb ik eraf gesloopt en mijn schoonzoon heeft er een RAM knobbel opgezet. Die gaat op mijn stuur. Ik kan de iPhone daar in de Otterbox dan inklemmen. Oerstevig volgens mij. Die nep X-grip vertrouwde ik niet helemaal.

[Afbeelding: 4_F496_AAB-_CA88-4911-9_D3_B-_F8_AC19084569.jpg]
[Afbeelding: CBE7_BD4_A-720_B-43_D4-_B492-7_D777_E2_F763_B.jpg]
quote:
Vroemvroem660 schreef op 13 januari 2018 @ 20:44:
Ja iPhone lijkt uit de verhalen wel het minst gevoelig voor schokken. Lees vooral Android telefoon met mogelijk problemen.

Klopt, wel met Honor 7, Galaxy S5 en HTC niet met Oneplus, iPhone of Galaxy S6, S7 of S8.
Ik heb ook een Ram mount, X-grip. Inderdaad even opletten met bevestigen. Ik heb nu in de zomer Rukka handschoenen met van die toppen waarmee je hem kan bedienen. Niet voor tijdens het rijden zozeer, maar het is wel handig dat je de handschoenen niet steeds hoeft uit te trekken.
Goed topic dit! Voor navigatie van A naar B gaat er wat mij betreft niks boven Google Maps.
Lekker snel qua berekenen en altijd accurate verkeersinfo.
Heb vorig jaar de Rider de deur uit gegaan, eens zien of ik op m’n volgende motor zoiets kan fixen.
quote:
CoenoX schreef op 14 januari 2018 @ 17:19:

[...]

Ik heb een nep X-grip, zoals die van RAM maar dan een nepperd via Aliexpress. Gaat goed, maar wel opletten met knoppen.

Ik ga nu wat anders proberen. Ik heb een Otterbox case gekocht. Daar zat een holster bij voor aan je broek. Nu hang ik dat nooit aan mijn broek. Dus de klem heb ik eraf gesloopt en mijn schoonzoon heeft er een RAM knobbel opgezet. Die gaat op mijn stuur. Ik kan de iPhone daar in de Otterbox dan inklemmen. Oerstevig volgens mij. Die nep X-grip vertrouwde ik niet helemaal.

[afbeelding [snelkoppeling]]
[afbeelding [snelkoppeling]]

Nice maar ik heb standaard een hoesje om mn phone dus dat gaat niet werken.

Ik heb ook de Xgrip van ali, vertrouw hem wel maar bediend steeds mijn knoppen dus het is een waardloos ding voor een iphone 7
Ik heb een iPhone 7+ en als ik hem er nauwkeurig tussen klem, heb ik geen last van de knoppen.

© 2001-2018 Motor-Forum