Bekijk originele versie: Assen Formule 1 circuit

quote:
jbt schreef op 10 maart 2018 @ 15:13:
Zolang het niet mogelijk is om in bochten dicht achter elkaar te rijden, heb je weinig inhaalacties en dus bij voorbaat al bijna altijd saaie races.

In andere formuleklassen lukt het namelijk wel om ronden lang vlak achter elkaar te rijden.
Die zijn dan vaak ook een stuk spannender.

Ik begrijp dan ook niet dat hier iets op verzonnen wordt door de organisatie.
Dit probleem speelt zich namelijk al jaren af.

Of ze nou ver of vlak achter elkaar rijden maakt weinig verschil.....het blijft een optocht 😂
Wat wordt dit een gruwelijk mooie arena!

Ik ga inzetten op een plekje bovenin de Ramshoek. Ik vermoed dat je daar de Veenslang, Ruskenhoek en Stekkwal kan zien aan de overzijde en Meeuwenmeer, Hoge Heide, Ramshoek, GT en Start-Finish! :9~

[Afbeelding: DYz13z0X0AEL0cH.jpg:large]
Assen maakt er voor het publiek iets super moois van !

Door TeamHeronSuzuki op woensdag 21 maart 2018 14:16

Daar kan die koninklijke pandjesbaas weinig aan veranderen......
Politiek Drenthe positief over komst Formule 1: 'Zet Drenthe in één keer op de wereldkaart'

http://www.rtvdrenthe.nl/...en-keer-op-de-wereldkaart

De gemeente Assen en de provincie Drenthe staan positief tegenover een toekomstige Formule 1-race op het TT Circuit. Het mondiale autosportevenement heeft een grote internationale uitstraling en levert een positieve bijdrage aan de regionale economie.

Dat zijn de belangrijkste conclusies uit een verkenning die het college van B en W van Assen en Gedeputeerde Staten hebben laten uitvoeren.

Drenthe op de wereldkaart
Gedeputeerde Henk Brink is enthousiast: "Ik zie dit als een kans voor Drenthe. Samen met ons is heel Noord-Nederland enthousiast over de komst van de Formule 1. Het binnenhalen van de Formule 1 zorgt voor een geweldige economische spin-off in de regio. Het zorgt voor reuring en zet Drenthe in één keer op de wereldkaart."

Burgemeester Marco Out van Assen is er vast van overtuigd dat de komst van de Formule 1 in velerlei opzichten een spektakelstuk zou zijn. "Het circuit leent zich qua infrastructuur heel goed voor de race, zeker als je kijkt naar de huidige investeringen in de accommodatie. Dit jaar wordt de langste tribune van Europa hier in Assen gerealiseerd."

Formule 1-race is mogelijk
De rentree van een Grand Prix van Nederland - de laatste was in 1985 in Zandvoort - is nog allerminst zeker. De organisatie van het TT Circuit moet daarover onderhandelen met Liberty, de eigenaar van de Formule 1. De internationale autosportfederatie FIA heeft onlangs wel het circuit positief beoordeeld. Een Formule 1-race is er mogelijk. Gemeente en provincie hebben geen rol in het organiseren van de Formule 1. Dit komt voor rekening van private partijen, zoals de Stichting Nederlandse Grand Prix Foundation en het TT Circuit.

[Afbeelding: 1formule.jpg]

© 2001-2018 Motor-Forum