Bekijk originele versie: Op zoek naar een span..

quote:
Guzzpower schreef op 26 april 2018 @ 19:25:

[...]

Niet met sturen. Rechtuit op de snelweg, vooral met beladen bak trekt het geheel een beetje naar rechts.
Eens kijken of er iets aan te doen is.

Leve het zijspan. Als je er wat aan doet, dan trekt je span, op de 80 km weg, met onbeladen bak sterk naar links.......
Als je een oplossing voor de situatie's met zwaar beladen bak zoekt, moet je even Hevu daarom vragen. Die heeft daar al een een perfect werkende high-tech oplossing voor bedacht!
quote:
kwastert schreef op 26 april 2018 @ 19:40:

[...]

Leve het zijspan. Als je er wat aan doet, dan trekt je span, op de 80 km weg, met onbeladen bak sterk naar links.......
Als je een oplossing voor de situatie's met zwaar beladen bak zoekt, moet je even Hevu daarom vragen. Die heeft daar al een een perfect werkende high-tech oplossing voor bedacht!

En er net tussenin? Dat hij maar een klein beetje naar links trekt? Of zet dat geen zoden aan de dijk?

Wat gebruikt hevu dan?
Ik zal meer zeggen. Ga meer kilometers rijden op deze manier.

Na een paar 1000 kilometer zit het in jou naturen en ga je er automatisch op reageren zonder dat je het door hebt.

Rem zijspan wordt nooit een voertuig waar je met losse handen mee kan rijden!
quote:
Guzzpower schreef op 26 april 2018 @ 20:58:

[...]

En er net tussenin? Dat hij maar een klein beetje naar links trekt? Of zet dat geen zoden aan de dijk?

Wat gebruikt hevu dan?

Hevu gebruikte 1 of 2 spinnen, afhankelijk van de eigengereitheid van het guzzi span.
Nu met het rollend bankstel geen last meer van.
quote:
hevu schreef op 27 april 2018 @ 00:00:

[...]

Hevu gebruikte 1 of 2 spinnen, afhankelijk van de eigengereitheid van het guzzi span.
Nu met het rollend bankstel geen last meer van.

:-))
quote:
robm84 schreef op 26 april 2018 @ 22:31:
Ik zal meer zeggen. Ga meer kilometers rijden op deze manier.

Na een paar 1000 kilometer zit het in jou naturen en ga je er automatisch op reageren zonder dat je het door hebt.

Rem zijspan wordt nooit een voertuig waar je met losse handen mee kan rijden!

Goeie tip hoor maar de vraag was eigenlijk of (en hoe) het toespoor van de speed bak gesteld kan worden.
Dat ik dan eerst een paar duizend km met lamme armen moet rijden vind ik wel wat vreemd ;-)

Fyi, de bak bleek verkeerd gemonteerd te zijn. Ik heb hem losgehad en Inmiddels is dat verholpen maar mss kan ik de afstelling nog iets verfijnen...
quote:
Guzzpower schreef op 27 april 2018 @ 08:19:

[...]

Goeie tip hoor maar de vraag was eigenlijk of (en hoe) het toespoor van de speed bak gesteld kan worden.
Dat ik dan eerst een paar duizend km met lamme armen moet rijden vind ik wel wat vreemd ;-)

Fyi, de bak bleek verkeerd gemonteerd te zijn. Ik heb hem losgehad en Inmiddels is dat verholpen maar mss kan ik de afstelling nog iets verfijnen...

Ik denk dat je het niet helemaal begrijpt , er is ALTIJD een moment dat een span een beetje links of rechts trekt , hangt af van de snelheid , als je hem zou regelen op 80km/h gaat hij tot 70 km/h links trekken en vanaf 90 km/h een beetje rechts , als je hem aanpast aan 100 km/h .... begrijp je het hele plaatje :-)
Zo blijven rijden , dat je een beetje van alles en nog wat vindt dat niet voledig is zoals je had gedacht , leg je er bij neer , het is een ZIJSPAN hahaha
blijft gewoon een rare hobby waar je maar aan moet wennen..
Mijn redenatie is dat als ik veel snelweg ga rijden op die snelheid het geheel redelijk rechtuit mag gaan, anders heb ik lamme armen voordat ik bij de grens ben. Op binnenwegen is het meestal bochtig dus wissel je voordurend af en hoef je niet de hele tijd tegen te sturen.

Eea is persoonlijk denk ik en afhankelijk van hoe je het span gebruikt.
Ik ben er bijna :-))
Je denkt teveel. Dat moet je niet doen. Je moet gewoon gaan rijden..........
quote:
kwastert schreef op 28 april 2018 @ 14:01:
Je denkt teveel. Dat moet je niet doen. Je moet gewoon gaan rijden..........

Doe ik beide ;-)
Zijspan.... Een asymetrisch voertuig wat asymetrisch wordt aangedreven. Het is een wonder dat het op de weg blijft.
Ik denk dat als een zijspan nu pas was uitgevonden dat de RDW er nooit een goedkeuring voor had gegeven......

© 2001-2018 Motor-Forum