Bekijk originele versie: TomTom Rider 550

Het is wiskunde maar de parameters worden door TomTom bepaald. Afwijken van de route kan maar ik vind dat de apparaten te lang blijven door hameren om terug te gaan naar de oorspronkelijke route.
Collega Ruud, met een nog wat "beurse" stem als gevolg van de zeer drukke motorbeurs heeft zijn indrukken met de nieuwe TomTom Rider 550 in dit filmpje besproken. De mensen die hebben aangegeven op de hoogte te willen worden gehouden van de ontwikkelingen, krijgen hier uiteraard ook bericht van. We werken momenteel met een beta toestel, wekelijks zijn er nog veranderingen in de firmware. Wil je ook op de hoogte blijven van dit nieuwe toestel, meld je dan aan via gpsy.nl/ttr550. Dit bericht is ook geplaatst in een draad over de Rider maar lijkt hier ook relevant.
quote:
hansvaessen schreef op 02 maart 2018 @ 22:26:

[...]

Oh, maar begrijp me niet verkeerd: uiteindelijk is het Úcht goed achter de computer voorbereiden van je route achter je computer de mooiste routes opleveren, en bovendien de meeste voorpret.
Maar soms is het ook lekker om wat 'vrijer' te rijden, en dan is de 'spannende route' is erg leuk hulpmiddel.

In bepaalde gevallen zie ik er het nut ook wel van in...

Misschien dat ik de Zumo 220 van mijn vrouw dan toch maar eens vervang door een TomTom Rider. Als ik het goed heb kan ik mijn gemaakte routes/tracks zonder problemen verzenden naar de Rider en we hebben altijd een backup kronkelroute beschikbaar onderweg.

Ben goedkoper gesteld tov een extra Zumo 395 en m'n vrouw heeft een gebruiksvriendelijker toestel want basecamp is voor haar ook Chinees...

Best of both worlds dan maar...
Nadat ik enkele maanden geleden ben opgelicht op MP voor een Zumo 590 overweeg ik nu de TT te kopen....is de TT450 in de aanbieding of zal ik wachten totdat de TT550 goed draait?

Gaat mij om de spannende routes opties de rest is leuk maar zeker niet noodzakelijk... ;)

Voor de goede orde: ik gebruik de Zumo 550 al jaren naar volle tevredenheid
quote:
swetty schreef op 03 maart 2018 @ 17:14:
is de TT450 in de aanbieding of zal ik wachten totdat de TT550 goed draait?

Is een vraag die op dit moment veel gesteld wordt...

Met de 450 zul je in essentie even mooie routes gaan rijden als met de 550. Wat dat betreft maakt het weinig uit en kun je prima 50 euro of meer prijsvoordeel pakken.

En tˇch zou ik persoonlijk wachten op de 550... Je gaat pakweg vijf jaar met het apparaat rijden en dan is die korting niet zo spannend. Wat je vooral moet voorkomen is dat je na aanschaf van een 4xx dadelijk tˇch denkt 'had ik toch maar even gewacht... '.

En om nu te zeggen dat het op dit moment zo'n denderend weer is.... ;)
Voor de 50 euro extra voor de 550 zou ik even op de 550 wachten. De 400-serie begint naar mijn mening irritant langzaam te worden en merk onderweg dat het herberekenen af en toe net te lang duurt.
quote:
Athome schreef op 03 maart 2018 @ 23:47:
Voor de 50 euro extra voor de 550 zou ik even op de 550 wachten. De 400-serie begint naar mijn mening irritant langzaam te worden en merk onderweg dat het herberekenen af en toe net te lang duurt.

Nu al?? Zo oud zijn die dingen toch niet?
Zou TomTom wel eens nagedacht hebben om het toestel naast hun software ook gewoon met Android uit te voeren? Dat zou ideaal zijn.
Dan is er eindelijk een degelijk Android toestel met perfecte houder en laadoplossing die ook nog eens apps als Osmand+,Calimoto, MyRouteApp en Kurviger kan draaien.
Gorider had dat op een gegeven moment met hun Excalibur. Daar stond de standaard Gorider/IGO software op Ún er was ruimte om andere dingen te installeren.
Natuurlijk kan zoiets ook makkelijker leiden tot het verkloten van je TomTom, Maar dan zou er ergens een stukje herstel software op moeten staan en een reset button.
quote:
allan schreef op 04 maart 2018 @ 07:01:

[...]

Nu al?? Zo oud zijn die dingen toch niet?

De hardware is gewone het minimale wat ze nodig hebben. In de afgelopen 3 jaar is de software behoorlijk aangepast. Ergens in 2016 (volgens mij) is er een update geweest die geen positieve invloed gehad heeft op de snelheid. Dit heeft TomTom niet meer kunnen repareren.

De Rider 400 serie is nu 3 jaar op de markt. De 450 is weliswaar maar 1 jaar oud maar de basishardware is wel 3 jaar oud. Qua hardware heeft de 450 een ander scherm gekregen t.o.v de voorgangers. De overige hardware heeft geen of nauwelijks wijzigingen ondergaan. Aan de snelheid is het in ieder geval niet te merken.
Dus voor 50 euro extra koop je in feite een apparaat wat 3 jaar nieuwer is.
quote:
Athome schreef op 04 maart 2018 @ 12:21:
Dus voor 50 euro extra koop je in feite een apparaat wat 3 jaar nieuwer is.

Correct. En juist dat zou voor mij reden zijn om even af te wachten. Het neemt echter niet weg dat je ook met de 4xx gewoon heel prima op de motor kunt navigeren en de meest prachtige routes kunt rijden.
Dat de 4xx in de loop der tijd trager zou zijn geworden herken ik niet (maar die discussie hebben we al eens eerder gevoerd; let's agree to disagree).

Wel adviseer ik bij de 4xx de schermvergrendeling in te schakelen; dat kan behoorlijk van invloed zijn.
quote:
paul snip schreef op 04 maart 2018 @ 10:15:
Zou TomTom wel eens nagedacht hebben om het toestel naast hun software ook gewoon met Android uit te voeren? Dat zou ideaal zijn.
Dan is er eindelijk een degelijk Android toestel met perfecte houder en laadoplossing die ook nog eens apps als Osmand+,Calimoto, MyRouteApp en Kurviger kan draaien.
Gorider had dat op een gegeven moment met hun Excalibur. Daar stond de standaard Gorider/IGO software op Ún er was ruimte om andere dingen te installeren.
Natuurlijk kan zoiets ook makkelijker leiden tot het verkloten van je TomTom, Maar dan zou er ergens een stukje herstel software op moeten staan en een reset button.

Garmin heeft dat met de Monterra geprobeerd. In principe een outdoortoestel, maar met de actieve motorhouder prima geschikt voor gebruik op de motor. Het is alleen niet echt een succes geworden...
Het is lastig om een apparaat snel uit te werken voor een erg kleine markt, gevolg was dat toen hij uitkwam de Androidversie al flink gedateerd was. Even een nieuwere versie erop zetten is geen optie door de vele aanpassingen. Het is een niche-markt waarin het niet rendabel is om in te investeren (een beetje investeren gaat niet, je moet het goed doen of helemaal niet).
Een aantal jaren daarvoor heeft Garmin het nog geprobeerd met Androidtelefoons, ook al geen succes.
Ik hou het voorlopig nog wel even bij mijn Chinese smartphone dan. Ik koop 5 stuks voor de prijs van 1 Rider.
quote:
paul snip schreef op 04 maart 2018 @ 23:31:
Ik hou het voorlopig nog wel even bij mijn Chinese smartphone dan. Ik koop 5 stuks voor de prijs van 1 Rider.

OkÚ.
8-)
quote:
Iemand de rider 550 vandaag al binnen gekregen?
Ik ben vandaag overgeslagen... hopelijk komt ie morgen alsnog binnen :]

© 2001-2018 Motor-Forum