Bekijk originele versie: Honda CBF deel 6

Ik ben er nog steeds bij met m’n CBF1000 :]
Vandaag aangemeld op het forum. Mede door het antwoord wat ik zoek op een vraag.
Oktober 2017 een CBF 1000F met 45.000km op de teller gekocht. Ik doe er woon- werkverkeer mee. Inmiddels bijna 51.000km op de teller en wat me opvalt bij een warme motor is een soort bonkend geluid als hij stationair draait.
Ik lees veel over de oudere cbf-en dat er een probleem met nokkenaskettingspanners is. Zou dit ook mijn probleem kunnen zijn of is dit bij de nieuwere 1000F geen bekend euvel?
Heb nog 5000km/ of tot oktober garantie op de motor en wellicht valt dit onder de garantie.
Wie kan me aan een mogelijk antwoord helpen? Er staat zoveel op dit forum dat ik door de bomen het bos niet meer zie.

Bedankt alvast.
Toen mijn CBF een kapotte kettingspanner had klonk het niet echt bonkend... eerder ratelend:

https://www.youtube.com/watch?v=aWHyti7pdRQ
Oh ja dat klinkt echt heel anders. Beroerder zelfs. Bedankt voor je reactie
Maar een bonkend geluid bij warme motor hoort niet. De mijne doet dat in ieder geval niet. Misschien eerst even bij een andere garage dan je dealer hier naar laten luisteren. De dealer waar je hem gekocht hebt zal het wellicht afwimpelen. Tot je na de garantie het zelf mag laten verhelpen (als het iets ernstigs is).
Dat plan had ik ook idd. Eerst een gedegen diagnose voor ik beroep doe op mijn garantie.
Wat jammer dat je de zaak waar je de motor kocht niet zo vertrouwt dat je hen eerst de gelegenheid geeft te luisteren.

© 2001-2018 Motor-Forum