Bekijk originele versie: USSR Garage

Door Border Patrol op zondag 25 maart 2018 08:50

Nadat de grijze was opgeruimd een lange tijd radio stilte ingetreden maar niet stil gezeten.

Omdat het meer komen en gaan zal zijn van fietsen of onderdelen hier een algemene topic om alles bij te houden en te laten zien :+

Hier een rits foto´s van een Dnepr K750 uit 64, ze kunnen door elkaar staan...

Bedoeling is een leuke refurbished te creëren welke verder origineel blijft. Technisch moet deze goed zijn en elektrisch ook.

[Afbeelding: UBPt0Gtl.jpg]
[Afbeelding: 0y5fuahl.jpg]
[Afbeelding: i984vdal.jpg]
[Afbeelding: gzmigI3l.jpg]
[Afbeelding: 5R3At7tl.jpg]
[Afbeelding: ZouXpiSl.jpg]
[Afbeelding: JPyXp6ql.jpg]
[Afbeelding: pD82LZql.jpg]
[Afbeelding: KTV7dw6l.jpg]
[Afbeelding: 8GWVzvil.jpg]
[Afbeelding: Wi6Ku4Hl.jpg]
[Afbeelding: TO7Cqasl.jpg]
[Afbeelding: ld6ekFvl.jpg]
[Afbeelding: 7pSuXP6l.jpg]

Door Border Patrol op zondag 25 maart 2018 08:52

[Afbeelding: gzmigI3l.jpg]
[Afbeelding: LrGzPBfl.jpg]
[Afbeelding: SJKRQ7Xl.jpg]
[Afbeelding: gNCDMoql.jpg]
[Afbeelding: OfBuAtAl.jpg]
[Afbeelding: yzCBZm0l.jpg]
[Afbeelding: aQD8nBql.jpg]
[Afbeelding: qv8zB4zl.jpg]
[Afbeelding: HV6iJbll.jpg]
[Afbeelding: D3SdMiEl.jpg]
[Afbeelding: A2VU2Wpl.jpg]
[Afbeelding: Hamz4HHl.jpg]
[Afbeelding: PWlekzDl.jpg]
[Afbeelding: 2NCScsvl.jpg]

Door Border Patrol op zondag 25 maart 2018 08:53

Kortom veel stralen, spuiten, spullen bestellen :Y
of te wel,...lekker rommelen en freubelen.
die zij klepper blokken vind ik geweldig mooi, 10x mooier dan die kopkleppers.
succes ermee :t

Door Border Patrol op zondag 08 april 2018 10:35

afgelopen week iets leuks gevonden, een pp31 regelaar met bosch gestempeld. Voor dat ik meerdere foto's plaats ga ik hem eerst zelf goed onderzoeken en wat testjes op de lak uitvoeren.

Dat het molotov ribbentrop pact bestond is tegenwoordig geen geheim meer maar hiermee is het wel een duidelijke bevestiging dat in de vroege jaren de duitsers flink hulp boden betreft de M72 productie.

Nu verbaast mij dat niet zo zeer, ze hadden namelijk voor en tijdens de oorlog( en na de oorlog ), diverse uitwisselings projecten waarbij grove hardware werd geleverd zodat men het zelf kon maken en technisch wat ingewikkelde zaken maakten ze zelf en werd dit na gestuurd totdat men zelf overging naar volledige zelf productie.

[Afbeelding: K1cQPg4l.jpg]
[Afbeelding: Cf8mfA2l.jpg]
[Afbeelding: iTXelrbl.jpg]
[Afbeelding: PI7FSyJl.jpg]
[Afbeelding: DoEuURgl.jpg]
Staat er ook een Bosch logo op? Je wel wel dat anker. Ik zie alleen wat scheef ingeslagen letters alsof een dronken Ukrainer graag ee Duits onderdeel wilde maken.

Door Border Patrol op maandag 09 april 2018 08:43

Na genoeg input en zaken naast elkaar gelegd te hebben, gaat het helaas niet om een Bosch regelaar maar echte rus. Heb mij laten verleiden door de bosch druk erop maar wat Frank zegt dat klopt als een bus, de RR1 was de eerste type regelaar, Zou hier een Bosch indruk op staan zou het meer plausibel zijn.

Had ik kunnen weten maar de romantiek was even mooier :verliefd:

Bij de 2de type waren ze al hevige strijd verwikkeld dus wederzijdse voorzieningen waren er niet meer.

Wat verf schilvers eraf gehaald en wat chemicalien erop laten in werken en ook de verwachte resultaat dat deze anders reageren dan op een duitse lak daterend uit die tijd.

Niet alle cijfers waren leesbaar dus voorzichtig maar schuren ( dat was nu wel geoorloofd ) 47 kwam tevoor schijn, het zou dan om een eerste lichting 31 regelaar gaan?

Echter! bedrijfs namen zonder mooie bedrijfslogo was destijds veel voorkomend bij export producten, er hoeft dus geen fancy netjes gedrukt logo erop te staan.

Denk aan de Mauser Portugeza, 100% duits, gemaakt in berlijn maar portugees logo op de kabel ge etst en 1 klein zinnetje op de zijkant verwijst naar duitse makelij. Dit wapen ging ook naar argentinie met weer een andere opdruk erop. Zo zijn er nog tig andere producten.

[Afbeelding: o7XVzd6l.jpg]
[Afbeelding: kmoy5E9l.jpg]
[Afbeelding: DSJVmMOl.jpg]
[Afbeelding: jb9Sd0fl.jpg]
[Afbeelding: N7ArCWRl.jpg]
[Afbeelding: HHOG6lvl.jpg]
[Afbeelding: ToEvo9Ml.jpg]

Door Border Patrol op dinsdag 10 april 2018 08:51

Gisteren de groene gekeurd en heeft een kenteken gekregen!

[Afbeelding: cVQwSVah.jpg]
[Afbeelding: O2ltJmfh.jpg]
[Afbeelding: 9ZYEq1Kh.jpg]
Gefeliciteerd! Ziet er keurig uit hoor. Leuk met die uitlaatwrap, helemaal van deze tijd.

Door Brakkebertje op dinsdag 10 april 2018 09:05

Mooi. Gefeliciteerd

Door CH Racing M900 op dinsdag 10 april 2018 12:15

Gave motor zo! Respect voor je noeste arbeid.
Mooi, soms mis ik de mijne stiekem best nog wel! *D
ik vind die aanhanger ook wel mooi, vooral die houten kist.
Mooi motor.. ga je'm nog wat tunen??

© 2001-2018 Motor-Forum