Bekijk originele versie: Sachs schokbreker rsv1000 onder Fireblade sc33 1998

Door SanderdeHaan op woensdag 09 mei 2018 20:25

Beste mensen ,
In mijn zoektocht naar een andere schokbreker voor mijn Fireblade uit 1998 ben ik uitgekomen bij eentje van een RSV 1000. Deze schijnen te passen onder mijn blade.
Had eentje van een 2005 r6 te leen van mijn broertje maar die is 2cm te kort.
Mijn grote vraag voor de schokbreker is eigenlijk :
is het wel eentje van een rsv1000?
In eerste instantie lijkt het er wel op, behalve het onderste gedeelte waar hij op het link gedeelte komt. Alles wat ik op internet vind is nog “ verstelbaar” degene die ik nu heb gekocht niet. Dit viel mij later pas op.
Ik heb 2 foto’s bijgevoegd. Tweede is zoals ik hem heb gekocht, eerste zoals ik ze allemaal tegen kom op internet.
Graag jullie reactie .
Groeten Sander

[Afbeelding: A7B26A67-0099-4F8D-B084-CF9C8271AC3C.png]

[Afbeelding: Sachs schokbreker rsv1000 onder Fireblade sc33 1998]

Door SanderdeHaan op woensdag 09 mei 2018 20:27

Zoals ik ze dus tegen kom op internet. Verschil zit in stel gedeelte van de onderkant.
Ik heb je post aangepast ivm de foto's.

Past ie?
Zo ja, dan maakt het toch niks uit?

Door SanderdeHaan op woensdag 09 mei 2018 20:34

Zie dat ik in opening post dubbele foto gepost heb. Gaat echt om dit gedeelte. Daar zit het verschil in. Krijg hem vrijdag binnen. Maar vraag mij dus af of deze dan van een rsv1000 uit 2005/2006 komt. Aangezien andere foto’s op fora etc anders aangeven.
http://www.apriliaforum.c...mp;stc=1&d=1333926182
Het was je nog niet opgevallen dat de bovenkant ook anders is op de twee foto’s?
quote:
SanderdeHaan schreef op 09 mei 2018 @ 20:34:
Zie dat ik in opening post dubbele foto gepost heb. Gaat echt om dit gedeelte. Daar zit het verschil in. Krijg hem vrijdag binnen. Maar vraag mij dus af of deze dan van een rsv1000 uit 2005/2006 komt. Aangezien andere foto’s op fora etc anders aangeven.
http://www.apriliaforum.c...mp;stc=1&d=1333926182

Het lijkt er veel op.
Maar als het past, maakt het dan nog uit?

Door SanderdeHaan op woensdag 09 mei 2018 20:48

Zal a.s. vrijdag de boel passen. Dan komt het binnen.
Maar bovenkant was mij inderdaad ook nog niet opgevallen. Als afmetingen etc. verder het zelfde zijn is het geen probleem. Anders wel. "Voordeel van bijvoorbeeld de bovenste is dat je deze nog een aantal mm kan uit draaien. Dan kun je de kont van de motor nog iets hoger krijgen.
Keuze van een rsv1000 schokbreker was voornamelijk omdat deze "schijnt" te passen, en eventueel in lengte nog iets in te stellen was.
We zullen vrijdag zien. Anders gaat hij retour afzender.
Eerst bedankt voor de reacties.
tuurlijk, als het past of pas te maken is dan is alles goed. Sterkte van de veer is niet zo belangrijk. De instellingen van de demping ook nauwelijks. Want gelukkig is een Fireblade een chopper, die is vooral gemaakt om te posen of rechtop door de bocht te gaan.
ik hoop voor jou dat de schokker werkt ik zelf heb ervaring met dit merk
maar vond ze waardeloos en niet naar behoren intestellen
ze zijn al lek af fabriek heb toen maar een ohlins gekocht
en die werkte wel mv.agusta zit die standaard op
quote:
henk 123 schreef op 09 mei 2018 @ 21:49:

Voor ik al te cynisch overkomt, ik heb ervaring met de Sachs (onder een RSV Tuono waar ie thuis hoorde) en was daar prima tevreden over

Wilde alleen aangeven dat als het PAST op een andere motor dit nog niet wil zeggen dat het ook goed WERKT op die andere motor
Ik heb zelf een Suzuki Gsxr 1000 K9 veer in mijn Fireblade sc 33 gestopt en dat past allemaal 1 op 1.

Door midlifecrisis op donderdag 10 mei 2018 11:56

quote:
cupra4x4 schreef op 10 mei 2018 @ 09:42:
Ik heb zelf een Suzuki Gsxr 1000 K9 veer in mijn Fireblade sc 33 gestopt en dat past allemaal 1 op 1.

Veer of complete schokbreker?
Er zit nl nog wel een belangrijk verschil tussen beiden.
Sorry complete schokbreker.
Is de ene niet van een gen 1 tuono (tot 2004) en de andere van een gen 2?
[Afbeelding: 360.jpg]

Zo zat ie bij mij voordat ik er een R1 achterbrug in stopte.

Door SanderdeHaan op zaterdag 12 mei 2018 22:01

Beste mensen ,
Zojuist geprobeerd de schokbreker te monteren.
Past helaas niet. Volgende is mis:
- breedte bovenste bevestigings punt is te smal voor tussen het frame
- onderste is te breed , past niet tussen link systeem
- gas reservoir komt tegen subframe dwars balk waar accu op steunt.
Heb nog een 2005 r6 schokbreker gepast van mijn broertje. Past goed alleen een 2cm te kort.
Anders maar op zork naar gebruikte k9 schokbreker? Of toch andere nieuwe opties .
Mooi dat zwarte frame van cupra4x4👍🏻 Welke shock is dat? Ook last met subframe ? Welk bouwjaar achterbrug had je er in? Gewoon voor looks of ook voor prestatie etc?
Grieten Sander
Dit is een K9 schokdemper die erin zit. Gekocht voor de looks bouwjaar achterbrug is net als frame 1998.
Geen last met het subframe anders de vraag ff neergooien bij het Fireblade topic meerdere mensen hebben deze wisseling gedaan.

Door SanderdeHaan op zondag 13 mei 2018 12:38

Ga ik even doen 👍🏻 Bedankt voor ieders hulp! Ik ga even verder puzzelen.
Als je schokbreker slecht is waarom koop je dan niet een originele terug ipv lopen wisselen met andere?

Door kristof2180 op zondag 13 mei 2018 19:13

Hier een foto van een RSV1000R 2004 - Sachs schokdemper onder mijn SC33. Enigste wat ik heb moeten aanpassen is het dwarsspijltje tussen het frame verwijderen.[Afbeelding: E2ABE42D-048A-48F8-8263-64E5CFC46086.jpeg]

Door kristof2180 op zondag 13 mei 2018 19:16

En hier een foto van de Gsx-R achterveer onder de SC28. Bij deze veer had ik een verhogingssetje van 25cm nodig om de hoogte goed te krijgen.[Afbeelding: 256606F4-9604-439E-A824-E01BDCA258D7.jpeg]

Door SanderdeHaan op zondag 13 mei 2018 19:40

Ik zie al dat bij de meesten het dwars balkje weg is. Is dit niet schadelijk voor de motor. Het zal er niet voor niks zitten lijkt mij toch? Hoe hebben jullie de accu bak verder vast gezet dan? Dese steunt toch op het dwars balkje ?
@ franko , reden voor een andere voor mij persoonlijk is dat schokbrekers van mijn type naar mijn mening allemaal “ oud” en versleten zijn. Fiets stamt al uit 1998. Schokbrekers zijn ook al zo oud. Eventuele techniek lijkt mij verder doorontwikkeld plus de km stand van een jongere schokbreker due onder een motor heeft gezeten heb ik meer vertrouwen in.
Is natuurlijk altijd afwachten wat je koopt en hoe het werkt via marktplaats of andere gebruikte onderdelen site.

Door midlifecrisis op maandag 14 mei 2018 09:15

quote:
kristof2180 schreef op 13 mei 2018 @ 19:16:
En hier een foto van de Gsx-R achterveer onder de SC28. Bij deze veer had ik een verhogingssetje van 25cm nodig om de hoogte goed te krijgen.[afbeelding]

Kan je dan nog bij de grond met je voetjes. :+
quote:
midlifecrisis schreef op 14 mei 2018 @ 09:15:

[...]

Kan je dan nog bij de grond met je voetjes. :+

_O-

Door Worldbeater op maandag 14 mei 2018 11:08

quote:
henk 123 schreef op 09 mei 2018 @ 21:49:

Goh, dat Sachs nog niet failliet is dan. _O-

Ik had ook Sachs onder mijn RSV4 en dat zijn prima shokkers. ;)

© 2001-2018 Motor-Forum