Had me heilig voorgenomen om na de verkoop van m'n drie jaar oude K1200GT het geld op een spaarrekening te parkeren, omdat ik ook nog in het gelukkige bezit ben van een '92 Kawa KLE 500...
Totdat ik vandaag een proefritje maakte op een R1200RT
+ zitpositie, grote koffers, mogelijkheid voor radio, luxe plek voor bijrijder, bochtengedrag, gooi en smijt fiets, alle toeters en bellen
- accelleratie haalt het niet bij een GT, GT loopt veel rustiger
Maar om een lang verhaal kort te maken: ik heb er dus toch maar één besteld

en ja, met alle opties. Ik vind alleen de grote topkoffer foeilelijk, die mocht de dealer dus houden. En de gek in Munchen die heeft bedacht dat je 115 euro moet betalen voor normale verchroomde pijpen moeten ze opknopen. Dat had er toch echt standaard op moeten zitten, want de bruine bochten zoals ik ze op de testmotor zag zijn erg lelijk.
Ik heb met belangstelling alle bijdragen hier gelezen en had al gehoord over het olieverbruik in het begin. Verder denk ik er nog over om er een Garmin 2720 op te zetten. Wat ik in ieder geval nog wil aansluiten is een intercom. Ik heb een Baehr AVC11C (al vier keer naar nieuwe motor meeverhuisd) en vraag me af of ik die zondermeer op deze RT kan aansluiten zonder problemen te krijgen met het geavanceerde elektrische(dinges-bus)systeem. Mijn vraag aan 'Helios': welk type van Baehr heb jij gekocht?