Bekijk originele versie: BMW R1200RT ervaringen e.d.

quote:
Op donderdag 16 februari 2006 23:04 schreef vinfo het volgende:
...

Wat vinden jullie trouwens van de manier waarop de alarmlichten moeten worden aangezet?

Dat was mij ook niet meteen duidelijk.

Maar het kan op twee manieren:

- met de knop links op het stuur
- door linker en rechter richting aanwijzer gelijktijdig te activeren

Afzetten kan dan ook weer met de knop links, of met behulp van het knopje om de richting aanwijzers af te zetten.

Best wel handig ! :Y
@ Coyote: ik zie dat je al ruim 30.000 km hebt gereden met je R1200RT.

Ik vroeg me af of het olieverbruik van de eerste paar duizend kilometer blijft, of dat dat naarmate het blok meer is ingelopen verdwijnt.

Gewoon interesse, op dit moment ben ik niet van plan om er 1 te kopen. Waarschijnlijk wel weer 1 te huren voor een weekendje *O*
Het olieverbruik zakt iets na de 20.000 km, maar gaat niet volledig weg.

Bij mijn vorige 2 R1150RT's moest ik ook altijd op 10.000 km ongeveer een liter toevoegen. Daar zit ik nu ook aan met de R1200RT.

Zal ook wel afhangen van je rijstijl en naar het schijnt rijd ik redelijk vlot O-) :]
Met mijn 1150 RT verbuikte ik een liter op 5000 km. Mijn 1200 RT heeft er nu 13000 op staan en het verbruik is na de 10000 km grens al gedaald. Ik denk dat het verbruik mede bepaald wordt door de inrij periode. de 1200 heb ik zelf ingereden en wel volgens het boekje. De 1150 heb ik als jonge 2e hands gekocht uit de verhuur en dat zal wel zijn invloed hebben gehad.
quote:
Op woensdag 22 februari 2006 23:16 schreef Coyote_S4 het volgende:
[...]
Dat was mij ook niet meteen duidelijk.

Maar het kan op twee manieren:

- met de knop links op het stuur
- door linker en rechter richting aanwijzer gelijktijdig te activeren

Afzetten kan dan ook weer met de knop links, of met behulp van het knopje om de richting aanwijzers af te zetten.

Best wel handig ! :Y

Behalve de claxon, zit er bij geen knop links op het stuur?
Alleen de linker en rechter richting aanwijzer gelijktijdig activeren werkt.

Ik heb nog geen druppel olie verbruikt, maar zit dan ook op slechts 2.500 km na 2 maanden.
Had me heilig voorgenomen om na de verkoop van m'n drie jaar oude K1200GT het geld op een spaarrekening te parkeren, omdat ik ook nog in het gelukkige bezit ben van een '92 Kawa KLE 500...

Totdat ik vandaag een proefritje maakte op een R1200RT :}

+ zitpositie, grote koffers, mogelijkheid voor radio, luxe plek voor bijrijder, bochtengedrag, gooi en smijt fiets, alle toeters en bellen

- accelleratie haalt het niet bij een GT, GT loopt veel rustiger

Maar om een lang verhaal kort te maken: ik heb er dus toch maar één besteld *O* en ja, met alle opties. Ik vind alleen de grote topkoffer foeilelijk, die mocht de dealer dus houden. En de gek in Munchen die heeft bedacht dat je 115 euro moet betalen voor normale verchroomde pijpen moeten ze opknopen. Dat had er toch echt standaard op moeten zitten, want de bruine bochten zoals ik ze op de testmotor zag zijn erg lelijk.

Ik heb met belangstelling alle bijdragen hier gelezen en had al gehoord over het olieverbruik in het begin. Verder denk ik er nog over om er een Garmin 2720 op te zetten. Wat ik in ieder geval nog wil aansluiten is een intercom. Ik heb een Baehr AVC11C (al vier keer naar nieuwe motor meeverhuisd) en vraag me af of ik die zondermeer op deze RT kan aansluiten zonder problemen te krijgen met het geavanceerde elektrische(dinges-bus)systeem. Mijn vraag aan 'Helios': welk type van Baehr heb jij gekocht?
Ik heb de speciaal voor de R1200RT geschikte Beahr aangeschaft.
Het verschil met een "gewone" Beahr intercom (bijv. de Verso XL) is dat deze intercom stereo is. Dit ivm de stereo radio/cd speler die ik als extra had aangeschaft en dat deze intercom geschikt is gemaakt voor het can-bus systeem.
Dat laatste valt me eigenlijk een beetje tegen. Wat hebben ze namelijk gedaan om hem geschikt te maken voor can-bus?
De voeding is aangepast. Ze hebben een relais genomen en daaraan een condensator o.i.d. gemonteeerd. Het relais wordt gemonteerd op de plus en min van de accu. Relais is zo geschakeld dat er op dit moment geen stroom wordt doorgelaten.
Een derde draad loopt naar (op advies van Beahr) naar het achterlicht. Zodra je het contact aanzet gaat het achterlicht branden. Het relais schakelt en de intercom krijgt stroom. Zet je het contact uit, dan schakelt het relais af. De condensator voorziet de intercom dan nog voor ongeveer 20 seconden van stroom.
Volgens mij kan een beetje handig iemand dit zelf ook maken.
Blijft over natuurlijk dat je wel een intercom wil die stereo is. Tenminste als je ook een stereo audioinstallater op de fiets hebt.
Ik hoop zo je vraag beantwoord te hebben.
Veel suc6
Ik heb ook deze speciale R1200rt Beahr erop zitten.

Ik ga er mee terug want ik heb er een vervelende jank inzitten :( :( :( die met het motortoerental mee varieert.

Verder heel tevreden over het setje. :Y :Y :Y
quote:
Op zondag 05 maart 2006 01:38 schreef Helios het volgende:
[...] Blijft over natuurlijk dat je wel een intercom wil die stereo is. Tenminste als je ook een stereo audioinstallater op de fiets hebt.
Ik hoop zo je vraag beantwoord te hebben.
Veel suc6

Mijn vraag is meer dan volledig beantwoord, dank daarvoor. Ik heb ook de radio/cdspeler besteld, dus stereo via de intercom is dan wel zo mooi. Ik wil niet gaan beknibbelen op een intercom van 990 euro als je zo'n dure motor koopt, maar het blijft wel een smak geld voor een beetje babbelen met je vrouw... O-)

Ben wel erg benieuwd naar de bevindingen van motorrijders die het goedkopere systeem van Autocom hebben gemonteerd.
Nog iemand zijn moto moeten binnenbrengen voor vervanging koppelingsplaat?
Naar het schijnt moeten alle R1200RT's vanaf dec 2005 binnen.
Heb nog maar 300Km kunnen rijden en mag hem nu al weer missen voor een paar weken. Heb wel een vervanging gekregen. Een R1150R. Is toch wel helemaal iets anders dan den luxe R1200RT.
Yes, ook in ben een van de gelukkigen. Verwachting is dat de materialen er over twee weken zijn. Dan nog monteren. Ik reken voorzichtig op een maand vanaf nu.
quote:
Op woensdag 01 maart 2006 22:41 schreef vinfo het volgende:
[...]

Behalve de claxon, zit er bij geen knop links op het stuur?
Alleen de linker en rechter richting aanwijzer gelijktijdig activeren werkt.

...

En wat is dat rode knopje met wit driehoekje dan ? *O*

[Afbeelding: Alarm.jpg]
Bij mijn fiets zit het er niet op . wel zie ik op die plaats een markering, waar hij geplaats kan worden.

[Afbeelding: PICT0041.JPG]
quote:
Op maandag 06 maart 2006 21:11 schreef Homecargo het volgende:
Bij mijn fiets zit het er niet op . wel zie ik op die plaats een markering, waar hij geplaats kan worden.

(Afbeelding)

Even 'n welgemeend "huh"? :? :? :?

Hoe kan dat nou? Zijn er meer die geen alarmschakelaar hebben? Bij mij zit ie erop, ondanks dat je de noodverlichting ook in kunt schakelen met 't eerder beschreven klikken van beide knipperlichtschakelaars...
quote:
Op maandag 06 maart 2006 21:11 schreef Homecargo het volgende:

Inderdaad, zelfs op een full option zou hij er op moeten staan.
Heb je veel korting gekregen op jouw motor ? :X

[Afbeelding: Alarm2.jpg]
Ik had toch echt alles aangevinkt wat er aan te vinken was maar gelukkig heb ik hem om mee te rijden en hoop dat knopje niet nodig te hebben :] :] :]

http://www.bmw-motorrad.nl/download/pdf_prijslijsten/PL_R1200RT-holly.pdf

ook in de prijslijst wordt het niet apart vermeld :( :(
quote:
Op maandag 06 maart 2006 21:40 schreef Homecargo het volgende:
Ik had toch echt alles aangevinkt wat er aan te vinken was maar gelukkig heb ik hem om mee te rijden en hoop dat knopje niet nodig te hebben :] :] :]

Heel bizar... B| Hou het er maar op dat je een *O* Collectors Item *O* hebt! Ik ben nu aan m'n derde BMW, maar ook de RS en de GT hadden beide zo'n rood knoppie.
Zit er bij mij ook op! Vreemd...
Is het niet een verschil tussen model 2005 en model 2006 :?
Hallo allemaal,

Het ontbreken van de ronde alarmlichtschakelaar is niet vanaf modeljaar 2006 het geval. Mijn exemplaar, in de derde week van oktober 2005 afgeleverd, heeft deze schakelaar niet.

Mij is inmiddels opgevallen dat de modellen, met ronde alarmlichtschakelaar uitgerust, voorzien zijn van oranje gekleurde richtingaanwijzerschakelaars. De later geproduceerde modellen, zonder ronde alarmlichtschakelaar, hebben grijs gekleurde richtingaanwijzerschakelaars.

Deze wijziging in uitvoering is enerzijds veiligheid verhogend doordat je bij het inschakelen van de alarmlichten het stuur met beide handen kunt blijven vasthouden, anderzijds 'n schakelaar minder zorgt voor meer overzicht.

Veilige kilometers toegewenst, Henk
Hallo Beemers,
Half juni 2005 mijn 1200 RT gekregen. 3 problemen mee gehad.
Na 2000 km. wegrijden met ABS lichtje, wat na verloop van tijd weer uitging. Er is toen een nieuwe accu gezet. Probleem over.
Na 3000 op de teller af en toe ABS probleem. Nieuwe voorsensor gemonteerd. Hoe vaak, dat kon de dealer uitlezen via de compu.
Midden in zweden grootste probleem.
EWS op het display.
Contactsleutel werd niet meer geaccepteerd. Via zusterorganisatie van de ANWB naar Karlstadt getransporteerd. De logica van het contactslot is eruit geboord. De bouten kunnen er alleen in gedraaid worden en niet eruit. En nieuwe logica erin gezet. Die was niet op voorraad, en kwam de volgende dag pas uit Malmö ofzo.
Alles garantie, echter in Zweden veel stress. Nu heerlijk rondtuffen.

Veel rijplezier. Herintreder

Bijlage: 2005-08-10 probleem-a.jpg
quote:
Op zaterdag 21 mei 2005 10:59 schreef zuiderling het volgende:
Vandaag is de CD-speler uitgewisseld, het nieuwe exemplaar speelt zonder over te springen. Heb dit uitgeprobeerd op ronduit slecht wegdek(nauwelijks asfalt wel veel kuilen).
Dus CD-speler is van goede kwaliteit, tevens is bakkie waarin hij ingebouwd is voorzien van een koeling middels een ventilator, ze hebben dus vooruit gedacht bij BMW.
:] :] :]

Heb vandaag met m'n dealer gebeld over de problemen die ik zelf had met de CD-speler (zie elders in dit forum) en ze hebben me daar medegedeeld dat ze de radio NIET mogen vervangen van BMW. Er zijn meer (veel) klachten binnengekomen over 't overslaan van de CD en daarom zijn ze in München hard aan 't werk om 'n echte oplossing te vinden ipv 't vervangen...

Goed dat ze er structureel wat aan doen maar balen dat ik er dus op moet wachten...

Iemand anders ook deze ervaring?
De kleine heb ik alvast, de grote laat nog even op zich wachten...

[Afbeelding: R1200RT-Tommie.jpg]
quote:
Op maandag 13 maart 2006 19:24 schreef Hanz het volgende:
De kleine heb ik alvast, de grote laat nog even op zich wachten...

(Afbeelding)

Gaat bij mij net zo, Die kleine heb ik ook al, maar de grote hoop ik voor het einde van de maand te hebben :9~ *D :Y

offtopic:

@ Evom: heb je je R1150RT nog?? Het is een tijd geleden dat we het erover gehad hebben, maar vroeg het me af ;)

© 2001-2014 Motor-Forum