Bekijk originele versie: Circuitbanden-Topic

quote:
lennart0r schreef op 12 april 2018 @ 17:47:

[...]

Ik heb er alle vertrouwen in dat de Corsa 2 een topband is, maar dat vertrouwen heb ik ook in de nieuwe Sportsmart TT. Die twee concurreren rechtstreeks met elkaar vandaar dat ik benieuwd ben.

Sowieso zijn deze banden gloedjenieuw dus met de nieuwste technieken.
Dus kun je naar mijn idee sowieso geen buil aan vallen, zeker als ze beter zouden moeten zijn dan de voorganger.

Door WillemVonGrumble op vrijdag 13 april 2018 13:02

Op ons niveau kunnen we gewoon nog met houtenwielen rijden mannen :P :+
quote:
Super Blackbird schreef op 13 april 2018 @ 12:20:

[...]

En op de Sportsmart TT kan je nu 40 Euro per setje van Dunlop terugkrijgen.

Dat maakt het wel extra interessant. Tot wanneer geldt die actie?

Door Super Blackbird op zaterdag 14 april 2018 12:31

quote:
lennart0r schreef op 14 april 2018 @ 01:57:

[...]

Dat maakt het wel extra interessant. Tot wanneer geldt die actie?

Tot en met 5 Mei.

Door bart_schwantz_34 op maandag 23 april 2018 19:35

Gister de eerste keer met dunlop gereden D212 met profiel de compound was endurance. Ik weet niet of het te warm voor de banden mijn tempo was het niet (1.53 op zolder). Maar ik had geen grip aan de achterkant. De band gleed alle kanten uit band is van 2017 en was 1 dag mee gereden en spanning was goed. Hij is nu voor 75%"versleten en gaat eraf voor een pirelli of bridgestone.
quote:
bart_schwantz_34 schreef op 23 april 2018 @ 19:35:
Gister de eerste keer met dunlop gereden D212 met profiel de compound was endurance. Ik weet niet of het te warm voor de banden mijn tempo was het niet (1.53 op zolder). Maar ik had geen grip aan de achterkant. De band gleed alle kanten uit band is van 2017 en was 1 dag mee gereden en spanning was goed. Hij is nu voor 75%"versleten en gaat eraf voor een pirelli of bridgestone.

vreemd. Weet je zeker dat de bandenspanning goed stond. 1.5 achter warm gemeten is de juiste spanning voor de achterband. Ik rijd de D212 E slick en ik heb de ervaring dat de levensduur juist erg lang is en de grip is prima.

Door bart_schwantz_34 op maandag 23 april 2018 19:54

Ik had op de site 1.4 warm gelezen, toen dat niet werkte 1.5 en 1.6 geprobeerd. Toen weer terug naar 1.4 ik rij met warmers misschien had de winterslaap ze geen goed gedaan. Misschien ligt het aan de bestuurder :$ maar ik had/heb geen vertrouwen in die achterband. Voor voelde overal wel prima aan
In een ander topic vraag je naar veering tips. Ik zou daar eerst naar kijken. Bijvoorbeeld je rebound achter. Misschien staat deze te veel dicht. Zodat je achterveer te traag uitveert. Andersom, te veel open, gaat je achterkant stuiteren. Beide situaties gaat je grip en vertrouwen omlaag.

Door Fast Forward op dinsdag 24 april 2018 22:15

Banden blog: www.racecracks.nl/Pages/B...en-Motor-Band-Slicks.aspx
quote:

Mooi overzicht Ferry, ook al verbaas ik me over de lage en hoge (Avon 1.7 en Dunlop 2.9) circuitspanning van sommige banden.
Vraagje.

Er staan knobbels op mijn slick voorband en ook druppelvorming. Zie foto in bijlage.

Is dat een probleem?

Grtjs,

Michel[Afbeelding: IMG_0013.jpg]
En dus nog een foto van de druppelvorming.[Afbeelding: IMG_0015.jpg]
quote:
solex schreef op 24 april 2018 @ 22:56:

[...]

Mooi overzicht Ferry, ook al verbaas ik me over de lage en hoge (Avon 1.7 en Dunlop 2.9) circuitspanning van sommige banden.

Thanks. Daarom ook goed de opgave van de fabrikant aanhouden en daar niet teveel van afwijken.
quote:
slowmichael schreef op 25 april 2018 @ 20:38:
En dus nog een foto van de druppelvorming.[afbeelding]

Dat is gewoon rubber wat je op het circuit hebt opgepakt. Niks aan de hand.
quote:

Thanks, was net opzoek naar de gegevens voor de M7RR’s 8-)
quote:
Fast Forward schreef op 25 april 2018 @ 22:03:
Dat is gewoon rubber wat je op het circuit hebt opgepakt. Niks aan de hand.

Misschien wel Pilot Power compound. :o :o :+
quote:
Worldbeater schreef op 26 april 2018 @ 15:47:

[...]

Misschien wel Pilot Power compound. :o :o :+

Nee dat ligt toch overal op de baan uitgesmeerd in strepen, niet in stukjes :+
OOh

Bedankt voor het antwoord.

Het is een KTM RC8 die ik recent gekocht heb. Dus opgepakt door de vorige eigenaar.

Maandag dagje Zolder ben nieuwsgierig. Nog nooit met slicks gereden.
slicks = regen => slechte combi, ben er maandag ook voor mijn zoon zijn eerste circuit ervaring
weervoorspelling ziet er niet denderend uit
Weersvoorspellingen ik weet het, ziet er niet zo goed uit.

Gelukkig heb ik ook een set regenbanden. Afin laat ons hopen dat het toch een beetje droog blijft.
Of nat, of droog aub.
Dat wisselen en twijfelen wordt ik gek van ;)
quote:
Thijzel schreef op 27 april 2018 @ 12:12:
Of nat, of droog aub.
Dat wisselen en twijfelen wordt ik gek van ;)

Ja dat heb ik heel 2017 gehad. Geen enkele dag zonder van die twijfelende omstandigheden. En altijd koud. Hopen dat het dit jaar wat beter gepland is.
Herkenbaar inderdaad. Veel wisselvallige dagen gehad vorig jaar maar gelukkig zijnde wielen zo gewisseld.

Maandag maar mooi nat. Lijkt me ook wel keer spannend voor een race
quote:
ricksmits schreef op 27 april 2018 @ 16:12:
Herkenbaar inderdaad. Veel wisselvallige dagen gehad vorig jaar maar gelukkig zijnde wielen zo gewisseld.

Maandag maar mooi nat. Lijkt me ook wel keer spannend voor een race

Tot maandag dan. Ben d'r ook bij.
Vraagje ivm bandenspanning Metzeler racetec rr slicks.

Ik vind het niet echt direct terug in dit forum maar is misschien al aan bod gekomen.

Weet iemand wat aan te raden is als bandendruk?

Thanks Michel

© 2001-2018 Motor-Forum