Bekijk originele versie: BMW Sportboxer topic - deel 20 (still going strong )

Door Nulkommavierbar op maandag 14 mei 2018 21:41

Zaterdag om 6.00 uur opgestapt voor een verplicht toertje richting Achterhoek: 8.00 uur afspraak bij lasmeester ‘Pajic’. Lekker binnendoor slingeren over lege wegen :)

Vr:
[Afbeelding: P1]
[Afbeelding: Pajic]

Daarna:
[Afbeelding: P4]
[Afbeelding: P3]

Die man regelt zo ff wat ‘op maat’, een echte vakman!
Leuke ontmoetingsplek ook voor andere rijders, aanrader!

Door BasOostveen op dinsdag 15 mei 2018 06:27

Ziet er netjes uit. Was je Y-stuk zo roestig geworden?
Afgezien dat het leuk is om zo vroeg ergens heen te gaan, is het ook voordeliger dan gewoon zelf een nieuw Y-stuk te kopen?

Door Nulkommavierbar op dinsdag 15 mei 2018 12:14

Het is de linkpijp.
Bochten/Y-stuk/einddemper bestonden al uit RVS. Behalve de linkpijp, die begon wat te oxideren. Omdat de ophangbeugel rot was, meteen de linkpijp natuurlijk ff vervangen voor RVS. Wordt vanzelf mooi goudkleurig, hoeft alleen maar ‘n beetje heet te worden ;)
H Simon, goed om te lezen dat je weer up-and-running bent! Helemaal stempeltje okay? Mijn Sje staat er nog steeds zo bij als sinds ons laatste kontakt ergens vorig jaar....schiet niet op ;-)
Heb je inmiddels de carbon onderdelen uit de V.S?

Door Nulkommavierbar op woensdag 16 mei 2018 13:32

Wobbert :W Hier de goede kant op, werk nu inmiddels 50%. Rijden lukt redelijk, wel ieder half uurtje even afstappen ;)

Carbondelen heb ik vanaf gezien, eerst ff ander zadel laten maken bij Vikingseats en nu bezig met verstelbare voetsteunen van Hornig.de.

Jouw Hartenjager: ook niet meer op gereden dan? Ik hoop dat hij de liefde en aandacht nog gaat krijgen, want je hebt me daar ‘n zeldzaam exemplaar! Gelukkig heb je nog een fijne boxert in de schuur staan :]
Dag boxers...
Vraagje.... wie van jullie heeft een Bagster tankhoes gemonteerd?
Ik heb er onlangs n gescoord, en vraag me af hoe ik het best de onderste haak kan bevestigen.
Bij een 'oldskool' tank, met een metalen rand is het geen probleem, maar de S heeft een soort rand van ca. 1CM, omgevouwen, onderaan de 'tankkap'... Moet die haak daar onderdoor, of moet ik een stukje van die rand vd kap weghalen? Lijkt me zo zonde....

[Afbeelding: 3024but.jpg]
[Afbeelding: 2ewjkld.jpg]
Mooi dat het de goede kant op gaat. Ben erg benieuwd naar het zadel wat je wil laten maken. De rode S die tijdje geleden hier stond had een corbin zadel. Zo'n zadel heb ik ook op de RT en is een dikke prima!
Had zelf aan tiger letters zitten denken maar er zijn meer goede adresjes.
Om precies te zijn: 0km. Echt schandalig. Komt bijna niet meer buiten. Heb wel het plan om in juni met de S paar dagen de Dolemieten in te duiken om ff flink wat km's te maken. Hoop dat het gaat lukken. Maar eerst weer opbouwen ;-)

Door Nulkommavierbar op donderdag 17 mei 2018 21:47

Laten de Dolomieten dan de stok-achter-de-deur zijn om dat ding op te knappen, want het is mooi sturen daar :P Al DB-killers in je uitlaat? Wel ‘n dikke sound, dat wel O-)

Corbin is goed, heb zelf een Wunderlich sportzadel, is ook goed. Maar wil nu wat hoger zitten. Dus een gescheurd zadel via MP gehaald. Daarna heeft Mr. Viking hem naar wens opgebouwd:

[Afbeelding: Z2]
[Afbeelding: Z1]

Bevalt prima voor mijn lange stelten...
Mooi! Adresje om te onthouden.

Door el_great_foxman op vrijdag 18 mei 2018 12:31

quote:
SoeF! schreef op 16 mei 2018 @ 21:10:
Dag boxers...
Vraagje.... wie van jullie heeft een Bagster tankhoes gemonteerd?
Ik heb er onlangs n gescoord, en vraag me af hoe ik het best de onderste haak kan bevestigen.
Bij een 'oldskool' tank, met een metalen rand is het geen probleem, maar de S heeft een soort rand van ca. 1CM, omgevouwen, onderaan de 'tankkap'... Moet die haak daar onderdoor, of moet ik een stukje van die rand vd kap weghalen? Lijkt me zo zonde....

Hey SoeF!, ik heb ook zo'n Bagster tankcover. Heb die "gewoon" kunnen vastmaken zonder iets te hoeven weghalen o.i.d. Ging redelijk vanzelf, zal kijken of ik een fotootje kan maken 1 dezer dagen.

Door el_great_foxman op vrijdag 18 mei 2018 14:04

[Afbeelding: Bevestiging_Bagster.jpg]
Gewoon onder aan het bekledingspaneel vastgemaakt. Wel de bevestigingsclip wat naar binnen gedraaid meen ik me te herinneren.
Hee Foxman,
Dank voor je reactie.
Ik heb 'm uiteindelijk ook er onderdoor gehaakt. Voor m'n gevoel trekt die haak nu aan de rand, maar misschien ben ik ook wel te voorzichtig... ;)
Toch best wel makkelijk, zo'n tanktas. Al vind ik die hoes niet super mooi staan... ach... ;) :]
En de wind komt er wat in, aan de voorkant, waardoor de hoes tegen je been aandrukt... Maar wl weer lekker zacht! _O-

Door Nulkommavierbar op dinsdag 22 mei 2018 16:42

De verstelbare stepjes van Hornig gemonteerd.

[Afbeelding: St2]
[Afbeelding: St1]

Knien en rug zijn weer blij...

© 2001-2018 Motor-Forum