Bekijk originele versie: 500 Euro Challenge 2019: aanschaf bikes is nu open

Toegegeven, het duurt nog best lang voordat we weer losgaan met de 500 Euro Challenge van 2019.
Maar de aanschaf van de challengebikes is vanaf 1-1-2018 weer open. Je kan dus vanaf nu al op zoek gaan naar een geschikte motorfiets.

De regels zijn vrij simpel:
  • aanschafprijs is max. €500,.
  • De motorfiets moet in 2019 minimaal 20 jaar oud zijn
  • standaard sleutelbudget is €150,-
  • Sleutelbudget kun je uitbreiden door een goedkopere motor te kopen. Het verschil met de max aanschaf van €500,- mag je dan bij je budget optellen. Dus als je een motor koopvan €150,- euro dan heb je €350,- extra sleutelbudget!!!
  • Banden en remmen gaan buiten het sleutelbudget om
  • Bewijs dmv een screenshot van advertentie/mailwisseling/appverkeer is verplicht
  • kosten moeten worden gedocumenteerd
  • je maakt van je motorfiets een topic aan in de rubriek "Brikken en Klassiekers"

Ook zou ik graag van een ieder links zien naar geschikte motorfietsen. Dus als je iets vindt, deel het dan hier! Heb je zelf een motorfiets staan die je wilt verkopen aan een deelnemer, plemp het hier maar neer. Bedenk wel dat eigenlijk niks te gek is voor dit dollemansproject!

De data zijn nog niet bekend, maar reken maar op dat het in de maand juni van 2019 wordt gehouden.
Routes zijn er ook nog niet. Ik kan wel mededelen dat ik route ga maken richting Duitslan, Oostenrijk, Slovenië, Italië en Zwitsterland. Tijdens de premeet die rond januari 2019 zal plaatsvinden zal eenieder de ruimte krijgen om de door hem/haar gemaakte route te pitchen. Aan het eind van de dag zullen we gaan stemmen over de te rijden route!!! Alle tips zijn uiteraard welkom!! Mocht je nog vragen hebben, stel ze dan in dit topic!!!!!

Veel leesplezier en veel zoekplezier naar geschikte bikes!

Deelnemers tot nu toe:
  1. Borisz €500 Challenge 2019: Borisz en de Kawasaki GPZ500
  2. Jottum €500 Challenge 2019: Jottum on V-power
  3. Elles €500 challenge 2019 - Italiaans halfbloed geeft vleugels
  4. Wimvlis 500€ challenge 2019: Wim z'n brakke Yamaha XS400
  5. Martell €500 challenge 2019 - Martell's HARTR1
  6. Dindo €500 challenge 2019: Dindo's ikea project cbx 650 nighthawk
  7. Mirna €500 CHALLENGE 2019: 80's be like - Honda VF 500 Magna 1984
  8. Coenox €500 Challenge 2019: CoenoX en de glimmende CX500
  9. Ferde €500 Challenge 2019: Ferde’s Sabre 2.0
  10. NLT
  11. Theredone51
  12. ErikE
  13. Kiwi

Support Crew
  • Stephanie
Oostroute *O* *O* *O*

Bij deze schrijf ik me al vast in :t Nog geen plek om al een fiets te kopen voor over 1,5 jaar, maar iemand anders misschien:
https://www.marktplaats.n...or-500-loop-of-sloop.html
voor degene die een echte uitdaging zoekt:

mijn Kawasaki GPZ500s. heeft in 2014 na 5 jaar stilstand een paar maanden gereden en staat sinds nov. 2014 weer stil doordat ik een andere motor heb gekocht (de Honda GL500 SilverWing waarmee ik de Challenge van 2015 zou hebben gereden...), en die trouwens ook alweer een tijd stil staat.

uit te voeren werk, om 'm rijdend te krijgen en het veilig te houden: banden, remmerij nakijken, carburateur reinigen, nieuwe accu.

nadere informatie via PB.

in 2019 pas?
quote:

Yup, in 2019. Het topic is alvast geopend omdat je vanaf 1-1-2018 je challengebike aan mag schaffen. Zo kunnen eventuele deelnemers zich richten op het zoeken van een motorfiets en op het repareren ervan.
Kleine tip voor zoekers naar een mogelijk "500 Eurobrik", probeer eens www.veilingkijker.nl

De meeste van ons weten wel welk model niet zo hip / kostbaar / gangbaar meer is. Vul dat in en je heb een overzicht van allerlei verkoopsites.

Als je bijv GPZ500, GSX400, GS550, GSX600, GPZ600, GPX600, XJ600, XS400,CB450S,VF750 (zo maar een paar die mij te binnen schieten) invult, verbaas je dan niet wat je kan vinden :)

Kan gelijk zien ook gelijk zien of er aanbod is van onderdelen. Want weet wel dat als je brik/lijk/brommert van zeg 250 tot 400 Euro (of minder) aanschaft je niet verbaast hoeft te zijn dat je wel eens een tweedehandsonderdeeltje nodig hebt :Y :+
Ik zoek een Harley Davidson oid met meer dan 250cc en niet duurder dan €250.
V-twin is een must!
Beetje roest is niet erg.
[Afbeelding: 902380058_b92d9d37ba.jpg]
Ik heb een VX800 staan. Kan je zo mee rijden er hoeft niets aan te gebeuren dus ben je snel klaar. Bj 91[Afbeelding: IMG_20150707_153645.JPG]
quote:
Smuiger schreef op 06 januari 2018 @ 09:43:
Ik heb een VX800 staan. Kan je zo mee rijden er hoeft niets aan te gebeuren dus ben je snel klaar. Bj 91[afbeelding]

En ga jij die wegdoen voor €250?
100 meer. zoals gezegd niets aan te doen.
CX500 voor 350 euro:
https://www.marktplaats.n...1759716-honda-cx-500.html
quote:
Smuiger schreef op 06 januari 2018 @ 13:40:
100 meer. zoals gezegd niets aan te doen.

€300 en we hebben een deal als er werkelijk niets aan te doen hoeft te worden.
Die VX800 heeft volgens mij (nog) geen Jottem uitstraling :+

Hij is namelijk zo mooi :Y
quote:

Dat jeukt dan ook wel weer!!!
count me in .het eerste bike al weer binnen cb 650 nighthawk ikea edition en een sleutel budget van 150 euro
Ik ga er over nadenken. Heb nog wat klussen staan en weinig tijd. Maar mijn dochter wil graag als support mee. Ga het in ieder geval volgen. Als ik meedoe, wordt het bij voorkeur een cardanfiets.
een VX bijvoorbeeld
quote:
CoenoX schreef op 07 januari 2018 @ 10:02:
Ik ga er over nadenken. Heb nog wat klussen staan en weinig tijd. Maar mijn dochter wil graag als support mee. Ga het in ieder geval volgen. Als ik meedoe, wordt het bij voorkeur een cardanfiets.

Doen! Meer dochters = meer beter :+

Yamaha Radian voor 450:
https://www.marktplaats.n...322011-yamaha-radian.html
het idee blijft leuk. het is alleen niet voor mij weggelegd.

voornamelijk door onverenigbaarheid van karakters.
quote:
saabert schreef op 07 januari 2018 @ 10:52:
het idee blijft leuk. het is alleen niet voor mij weggelegd.

voornamelijk door onverenigbaarheid van karakters.

Begin je nu alweer?
Laat eens een andere reactie zien! Misschien veranderen je gedachten en reacties dan ook wel!
quote:
Wimvlis schreef op 07 januari 2018 @ 00:33:
Die VX800 heeft volgens mij (nog) geen Jottem uitstraling :+

Hij is namelijk zo mooi :Y

En bedankt he! Doe ik zo mijn best om een motorfiets naar een hoger niveau te brengen...
quote:
theredone51 schreef op 07 januari 2018 @ 10:23:

[...]

Doen! Meer dochters = meer beter :+

Hé, ik ben er dan bij 😉😎
Check -O-
Tsja, sorry Jottum maar ik had je CX voor ogen waar je de 2014 challenge mee gereden heb (en wat gereden heeft tijdens de 2015 versie).

Maar met die VX is zo te zien weinig mis.
quote:
Jottum! schreef op 07 januari 2018 @ 12:19:

[...]

Begin je nu alweer?
Laat eens een andere reactie zien! Misschien veranderen je gedachten en reacties dan ook wel!

ah, je weet waar ik het over heb.
quote:
Wimvlis schreef op 07 januari 2018 @ 13:22:
Tsja, sorry Jottum maar ik had je CX voor ogen waar je de 2014 challenge mee gereden heb (en wat gereden heeft tijdens de 2015 versie).

Ok, maar daarna is t'ie alleen maar mooier geworden!

[Afbeelding: Swingape roze]
[Afbeelding: kleurtje]

quote:

Maar met die VX is zo te zien weinig mis.

Heb 'm nog niet...

© 2001-2018 Motor-Forum