Bekijk originele versie: €500 challenge 2019: Italiaans halfbloed geeft vleugels

Onlangs al met dit monster gereden Elles?
quote:
borisz schreef op 01 mei 2018 @ 11:57:
Onlangs al met dit monster gereden Elles?

Nee, Hij loopt nog niet lekker.
Daarnaast is de motor geschorst en dat laat ik voorlopig ook zo.

Eerst dat fixen. Daarna kan ik er idd mee rijden, maar er staan nog lekker voorvork keerringen op het programma en alles moet nog fatsoenlijk vast :)

Eenmaal rijdend kan ik beginnen aan de remmen. Na jaaaaaren stilstand zal dat remvloeistof meer weg hebben van modder dan iets anders.
quote:
Eerst dat fixen. Daarna kan ik er idd mee rijden, maar er staan nog lekker voorvork keerringen op het programma en alles moet nog fatsoenlijk vast :)

Eenmaal rijdend kan ik beginnen aan de remmen. Na jaaaaaren stilstand zal dat remvloeistof meer weg hebben van modder dan iets anders.

Mijn volgorde is anders, eerst moet de remmen in orde zijn voordat ik ga durf te gaan rijden :+

Of moet ik lezen, eerst het blok lekker draaiend zien te krijgen voordat het aspect voorvork en remmen aangepakt gaan worden.... ;)

Maar er is natuurlijk nog ruim tijd beschikbaar :Y
quote:
Wimvlis schreef op 02 mei 2018 @ 10:42:

Of moet ik lezen, eerst het blok lekker draaiend zien te krijgen voordat het aspect voorvork en remmen aangepakt gaan worden.... ;)

Dit *D

Ik zorg eerst dat hij lekker draait. Dan kan ik ermee rijden, en voorzichtig proberen of de remmen voldoende zijn om veilig naar de WP te rijden, wat net even fijner werkt dan de achtertun
Vurig typje, zo'n Pegaso. 

Zoals gezegd loopt de motor, maar nog zeker niet ideaal. Bougie eruit, wit. Te arm. 

[Afbeelding: 1CECF177-B103-4F9D-B325-62FD215D99BE.thumb.jpeg.9503a6a6baa524718f1e10ac1a05e912.jpeg]

Voor een deel verklaarbaar: luchtfilter zat er nog niet op. Ik pak het luchtfilter en schuif deze in de box. Met een druk op de knop liep de motor, en al iets mooier. Maar enkele ogenblikken later: Woesj!  een goede knal en mijn luchtfilter stond in brand. Gelukkig nog niet hard genoeg zodat ik hem eruit kon trekken en op de stenen kon gooien. In het luchtfilterhuis zelf lag wat olie van zijn ontluchting. Deze had inmiddels ook wel zin in wat warmte en was mee gaan branden. Zodoende is het huis, en de rubber overgang, en inlaatje verschroeit. Evenals het luchtfilter zelf en het geraamte.

[Afbeelding: D8CE3D14-0371-4129-835A-DE468C3C8861.thumb.jpeg.019f761735c937c3e205ddfe51be09f9.jpeg]

Blussen kan dus niet, dus met het afdekkapje, en een ander plaatje de boel dichtgemaakt zodat het vuur geen zuurstof meer kreeg. De rode emmer op de foto was de reddende engel voor het filter wat op de grond lag. 

Inmiddels heeft de motor geen luchtfilterhuis meer in het kader van kostenbesparing en gewichtsbesparing: zodoende ben ik op zoek: Wie heeft er nog 55mm luchtfiltertjes liggen(je weet wel, van die papieren)?

[Afbeelding: D18FEA3B-13A3-47FF-8045-6369D5C36B4E.thumb.jpeg.68d423aa9c22e058baa0adff4e633beb.jpeg]

Ook de Olie maar vast ververst: er kwam best metaal mee! Maar op hoop van zegen: het is een ééncilinder, die hebben er sneller last van. En meestal kan je er dan nog prima mee rijden. Kosten Olie €15,03 en filter €4,21

(o ja en met mn suffe kop even vergeten dat het een dry sump systeem is en dus 2 aftappluggen had: sssssst)

------------

Uitgegeven sleutelbudget:
Koplamp €15,-
kontje €5,60
Voorspadbord €7,80
Accu: €34,62
Stickers: €9
Handvaten: €3,64

Olie €15,03

Oliefilter €4,21
-----------------
totaal: €94,90
Incl motor €95,90
Wel metalen luchtfiltertjes... (en dat zijn geen K&N exemplaren).

Hoe ga je papierenfilterjtes droog houde als het regent ? Want als papier slaat dicht als nat is. En zonder lucht...
Zo dan, dat is nog goed afgelopen!
Vervelend dat er metaal in de olie is gevonden... Compressie wel goed?
quote:
Wimvlis schreef op 08 mei 2018 @ 17:14:

Hoe ga je papierenfilterjtes droog houde als het regent ? Want als papier slaat dicht als nat is. En zonder lucht...

In dat metaal zit gewoon papier. Alleen metaal reinigd niet. Maar die dingen die k&n maakt noem ik idd papieren filters

En vocht is niet zo erg, ze zitten onder de kappen en zadel.
quote:
Wimvlis schreef op 08 mei 2018 @ 17:14:

Er zijn hoesjes. Heb ik wss ook nog nodig...
quote:
Elles schreef op 08 mei 2018 @ 16:09:
Vurig typje, zo'n Pegaso. 
......

:X :+
Zal morgenochtend even meten hoe groot/klein de filters zijn.

Gemeten 52 mm

© 2001-2018 Motor-Forum