Bekijk originele versie: Suzuki GR650 '83 op-/ombouw

quote:
Rinze schreef op 07 mei 2018 @ 18:47:
Wat een goed idee van die exercise mat. Wat zei de bekleder daarvan en hoe houdt het zich?

Ik heb het idee ook weer ergens online gevonden uiteraard. Toni moest er vrij hard om lachen maar kon er prima mee werken, dwz hij heeft nog een vilt achtige laag aangebracht en die strak gemaakt omdat de imperfecties die ik had laten zitten in de exercisemat anders door de bekleding zichtbaar zouden zijn.
Zo ziet het er onder de bekleding nu uit:

[Afbeelding: 360.jpg]

Omdat het zitvlak alcantara is, is er ook nog kunststof aangebracht. Als ik het goed heb onthouden i.v.m. vocht/regenwater.
Avondje geprutst:

- olie en filter wissel, alweer. Had bedacht even te spoelen na de stilstand bij de vorige eigenaar en de potentiele benzine lekkage.
- vorkolie gewisseld voor 20w (standaard 15w) en 245cc per poot (standaard 235cc en die kwam er ook uit).
- uitlijning wielen gecheckt met houten balkje (op merktekens op de brug had ik al gedaan): geen rare stand gevonden.
- speling achterbrug gecheckt, zit wat verticale speling op, maar alleen als het achterwiel van de grond is... Houd ik ff in gedachte voor later, mocht het nodig zijn.
- telleraandrijving gecontroleerd (met boormachine). Geeft geen (raar) geluid.

- blijft over: de voorrem. Duidelijk verhaal; die loopt echt teveel aan, dus ik ga de klauw uit elkaar halen en reviseren. Wordt vervolgd.
hoi erwin, mocht je zuiger verrot zijn, ik heb nog een goede liggen ;)
quote:
koendd schreef op 07 mei 2018 @ 23:00:
hoi erwin, mocht je zuiger verrot zijn, ik heb nog een goede liggen ;)

Thanks! Houd ik in gedachten. Zal vanavond denk ik de klauw al wel uit elkaar trekken.
Alles schoongemaakt en de klauw zelf, inclusief zuiger, was niet vies of gecorrodeerd. Wel kwam er achter de zuiger remolie vandaan met zwarte stukken erin, misschien van de oude remleiding die ik al had vervangen. Dus de boel helemaal gespoeld en gepoetst en het lijkt nu goed.

Stukje gereden en de zoem is weg.

De stuggere voorvork is ook een hele verbetering. Rechtuit leek ook beter, maar heb een kort bochtig stuk gereden dus niet heel erg op kunnen concentreren.

En nog een andere reden voor een bijgeluidje gevonden: het kettingscherm liep heel licht langs de ketting. Die weer teruggebogen.

Blijft over op de To-Do lijst:
Het mengsel voor iets minder geplof.
Stuur recht zetten.
[Afbeelding: 1k0.jpg]

[Afbeelding: 1k0.jpg]

Vandaag mee naar kantoor geploft.
Leuk machientje 8-)
mooi man! heb je nu enkel een maatje groter van hoofdsproeier erin?
Waar heb je ze vandaan?

thx
quote:
koendd schreef op 10 mei 2018 @ 08:42:
mooi man! heb je nu enkel een maatje groter van hoofdsproeier erin?
Waar heb je ze vandaan?

thx

Thanks! Ben zeer benieuwd naar mooie beelden van jouw eindresultaat.

Ja, heb nu alleen maat 132,5 hs. Ga nog een maat omhoog naar 135 omdat ik het idee heb dat er nog wat pit mist bovenin en omdat ik het gevoel heb dat het blok erg heet draait. Ook ivm de ploffen bij gaslos.
Ik heb natuurlijk geen volledig open uitlaat, slechts wat extra gaatjes erin geboord.

Mikuni sproeiertjes kun je bij de jouw welbekende ;) webshop caferaceronderdelen.nl per stuk bestellen. Sectie onderhoud -> carburateur

© 2001-2018 Motor-Forum